۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۶۵۵۶۴۵
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی:

دلسوزی یکی از موارد مهم برای پیشرفت کارها است

دلسوزی یکی از موارد مهم برای پیشرفت کارها است
نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تأکید بر هم افزایی، تعاون و تعامل در امور، گفت: اگر دلسوزی نداشته باشیم اصلاً در کارها پیشرفت نمی‌ کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی صبح امروز در جلسه مشترک شورای اداری و کمیته برنامه ریزی شهرستان کرمان بیان کرد: اگر بخش آبی استان سیستان و بلوچستان استثنا شود، استان کرمان پهناورترین و بزرگترین استان کشور است لذا شهرستان کرمان، شهرستان پهناور بوده و وقوع یکسری بحران ها در آن اجتناب ناپذیر است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه حدود دو سوم استان کرمان کویر است، افزود: استان کرمان، استانی زلزله خیز و سیل خیز است که در شهرستان کرمان نیز این حوادث وجود دارد و همچنین از نظر نزولات آسمانی به دلیل اقلیم آن، از استان های کم برخوردار آبی است بنابراین در برخی سال ها، خشکسالی در آن کاملاً محسوس است.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات اجتماعی و فرهنگی استان کرمان را دچار چالش می‌کند، گفت: به طور مثال حادثه شهادت سردار سلیمانی که فرزند این سرزمین است، باعث غم و اندوه کرمانی ‌ها و جامعه اسلامی شد و همچنین 61 شهید در تشییع پیکر شهدای مقاومت که 90 درصد این شهدا مربوط به استان کرمان بودند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: شیوع‌ ویروس کرونا، حادثه ای بود که دنیا را تحت تأثیر قرار داده و همه کشورها را در نوردیده و بشر را به زانو در آورده است و در برخی کشورها آمار کشته ‌ها بسیار بالا رفت که در اینجا باید از کادر درمان تقدیر و تشکر کرد زیرا جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و این ویروس همچنان دارد جان مردم را در خطر می اندازد، اگر این حوادث را کنار هم بگذارید، می‌بینید که چقدر انرژی از افراد می‌گیرد و منابع دولت‌ ها محدود است.

وی اظهار داشت: ظرفیت ‌ها در شهرستان بی‌ حد نیست و مدیران باید در این امر به‌ خوبی عمل کنند و نقشه راه داشته باشند، ضمن آنکه باید مد نظر داشت که گاهی حوادث ممکن است توقف‌ گاهی به این نقشه راه باشد که طبق آیات قرآن تنها راه برون رفت از مشکلات توکل بر خدا و فقط برای خدا کار کردن و صبر و تقوا است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: در کنار این سه توصیه باید سه کار انجام دهیم؛ هم افزایی، تعاون و تعامل که حتماً باید در دستور کار باشد و با منطق می ‌توانیم کنار هم قرار بگیریم و همچنین دلسوزی یکی دیگر از کارها است و باید در انجام کارها دلسوزی کامل داشته باشیم و اگر دلسوزی نداشته باشیم اصلاً در کارها پیشرفت نمی‌ کنیم و همچنین مدیریت جهادی یکی دیگر از کارها است زیرا مدیریت جهادی فقط به اول انقلاب تعلق ندارد، مدیریت جهادی وقت نمی‌شناسد و با این کارها می‌ توان این شهرستان پهناور را مدیریت کرد و پیشرفت و توسعه آن را رقم زد./د102/ق

منبع: شبستان

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات