۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۵۵۶۵۳

عرضه دو کتاب در مورد حقوق بشر در دانشگاههای میانمار

عرضه دو کتاب در مورد حقوق بشر در دانشگاههای میانمار
دانمارک در راستای حمایت از حاکمیت قانونی و حقوق بشر در میانمار کتابی در این زمینه منتشر کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، دو کتاب آموزش حقوق بشر به زبان میانماری در دانشگاههای داگون، یانگون و ماندالی معرفی و عرضه شد.

به نوشته رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند، كتاب نخست در مورد حقوق بشر، سیاست و عملكرد آن است كه از سوی مایكل اوگارت ویرایش شد و کتاب دیگر راهنمای آموزش حقوق بشر است که از سوی مؤسسه دانمارک منتشر شد.

جان نلسون، سفیر دانمارک در میانمار گفت:  امیدوارم این دو کتاب برای اشتغال فارغ التحصیلان حقوق چه در امور حقوقی و یا بخش های دولتی مفید واقع شود. وی همچنین اظهار امیدواری کرد این دو کتاب دانش و درک لازم در مورد چگونگی استفاده از حقوق بشر برای منافع همه افرادی که در میانمار زندگی می کنند، فراهم کند.

در کتاب حقوق بشر، سیاست و عملكرد آن نظریه ها و عملکرد این نظریه ها و اقدامات حقوق بشر در سیاست بین الملل، حقوق بشر و دین، گرایش های جنسی به جنسیت دیگر، جنسیت های زن و مرد، شکنجه های جنسیتی، قاچاق انسان، مهاجرت های اجباری و موضوعات دیگری را در برمی گیرد. کتاب راهنمای آموزش حقوق بشر نیز با هدف کمک به تدریس استادان و یادگیری دانشجویان حقوق ارائه شده است.

پروژه انتشار این دو کتاب جزئی از برنامه های حمایتی از طرف دولت دانمارک زمینه ی حاکمیت قانونی و حقوق بشر در میانمار است. دو کشور توافقنامه همکاری ها در این زمینه امضاء کرده اند.

ارسال نظرات