۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۵۵۷۶۹
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

حضور مستمر مدیران در شورای فرهنگ عمومی یک امر ضروری است

حضور مستمر مدیران در شورای فرهنگ عمومی یک امر ضروری است
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی گفت: برخی ادارات در سطح کارشناس در شورای فرهنگ عمومی شرکت می کنند که این افراد نیز نمی‌توانند تصمیم‌گیر باشند که این امر به شورا ضربه می زند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه مصوبات شورا دیربازده است ولی اهمیت بسیار بالایی دارد، اظهار کرد: طرح های فرهنگی که در این شورا تصویب می شود، هزینه چندانی ندارد و دستگاهی که مصوبات را می‌پذیرد، باید آن را عملیاتی کند و در غیر این صورت باید اجرای مصوبه را بر عهده نگیرد.

وی ادامه داد: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی موظف است تا به صورت جدی مصوبات را پیگیری و از نهاد عامل مصوبات پاسخ لازم دریافت کند.

نماینده ولی فقیه در آذبایجان غربی گفت: شورای فرهنگ عمومی، نماد تصمیم‌های فرهنگی در استان است و مسوولان اعضای شورای فرهنگی باید به صورت جدی در خصوص دستورهای کاری شورا وارد شوند چرا که اگر نتوانیم در این شورا درست عمل کنیم، نباید از کسی در جامعه انتظاری داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه اعضای شورای فرهنگ عمومی باید در جلسات به صورت مستمر و جدی شرکت کنند تا بتوانیم تصمیم‌های خوبی بگیریم، ادامه داد: برخی ادارات در سطح کارشناس در این شورا شرکت می کنند که این افراد نیز نمی‌توانند تصمیم‌گیر باشند که این امر به شورا ضربه می زند.

وی اضافه کرد: اگر کمیته‌های تخصصی زیرمجموعه این شورا راه اندازی شده و برای آن بودجه لحاظ شود، بسیاری از مشکلات شورای فرهنگ عمومی قابل حل خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم در این جلسه با تاکید بر حضور اعضای اصلی شورای فرهنگ عمومی در جلسات این شورا گفت: در این صورت، بسیاری از مشکلات مربوط به مصوبات شورا قابل حل خواهد بود.

حجت الاسلام ناصر خدایاری گفت: طبق آیین نامه، در صورتی که هرکدام از اعضا سه جلسه در این شورا حاضر نشوند، از آن اخراج می شوند.

وی اضافه کرد: اجرای مصوبات مربوط به شورا نیز از جمله دیگر مواردی است که اعضای شورا باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

منبع: فارس

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات