۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۵۵۸۲۱
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

خسارت‌های برجام؛ از ضربه به اعتماد مردم تا توقف دستاورد‌های ملی

خسارت‌های برجام؛ از ضربه به اعتماد مردم تا توقف دستاورد‌های ملی
حجت الاسلام حسنی با اشاره به تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس اتمی گفت: برخلاف وعده ها، تحریم‌ها افزایش یافته و گشایش اقتصادی در زندگی مردم حاصل نشد.

حجت الاسلام ابوالحسن حسنی، کارشناس امور سیاسی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس اتمی، گفت: یکی از خسارت های برجام، مکر دولتمردان با جامعه بود که ثمره ای جز کاستن اعتماد مردم به نظام در بر نداشت و تعهدنامه برجام با دروغ پراکنی به مردم اجرایی شد؛ نتیجه آن همه مکر کاهش چشمگیر شرکت مردم در انتخابات بود.

حجت الاسلام حسنی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در برجام و هشدار خط قرمزها به دولت، ابراز داشت: تلاش سران دولت در جریان مذاکرات برجام تحمیق مردم بوده و اینگونه وانمود کرده اند که دولتمردان سران آمریکا قابل اعتمادند و رونق و رفاه اقتصادی ایران را به برجام گره زدند و با دشمنان قسم خورده ایران قرداد ننگین امضا کردند.

وی ابراز داشت: از جمله خسارت های برجام این بود که برجامیان ارتباط پرسود با دوستان استراتژیک و نیز کشورهایی که با آن‌ها منافع متقابل داریم، را به آرزوی ارتباط با اروپا و آمریکا فروختند.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: برخلاف وعده ها، تحریم های علیه کشور ایران افزایش یافته و گشایش اقتصادی در زندگی مردم حاصل نشد.

حجت الاسلام حسنی با بیان اینکه برجام موجب کاهش و توقف دستاوردهای دانش بنیان داخلی شده است، افزود: به سبب توافق برجام تحقیقات و دستاوردهای هسته ای ایران متوقف و اورانیوم غنی سازی شده و آب سنگین داخل کشور به خارج کشور منتقل شد.

وی بر همین اساس تقسیم جناح ها به اصول گرا و اصلاح طلب را تقسیمی نادرست خواند و گفت: دو جناح سیاسی ایران از جناح مذاکره و جناح مقاومت تشکیل شده است.

وی با ابراز تأسف از تصویب بیست دقیقه ای برجام در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان حامی مذاکره از هر دو جناح بر این عقیده اند که تنها راه حل و اساس توسعه اقتصادی و حل مشکلات داخلی، توافق با سران کشورهای غربی است.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: برخی از مدافعان مذاکره هنوز به باور نرسیده‌اند که آمریکا حیله گر و پیمان شکن است، برخی دیگر نفوذی‌های داخلی استکبار در ایران هستند و برخی دارای اموال و فرزندانی در خارج کشور هستند، از این رو از منافع غربی در داخل کشور حمایت و مذاکره با آمریکا را بزک می کنند؛ برای این گروه مذاکره یک استراتژی است و به هر قیمتی باید آن را ادامه دهند؛ اما در مقابل آنها از نظر جناح مقاومت، مذاکره تنها یک تاکتیک است و استراتژی این گروه اعتماد به داشته های داخلی است.

حجت الاسلام حسنی با اشاره به زیاده خواهی های جدید غرب در مصوبه آژانس ابراز کرد: طبق آیات قرآن یهود و نصاری از مسلمانان راضی نخواهد شد تا اینکه گفتمان و هویت اسلامی را از آن‌ها بگیرند./998/ت302/ق

میثم صدیقیان
ارسال نظرات