۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۵۴۸۹۶
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

شبکه تعاملی اجتماعی مؤمنانه در جامعه ایجاد شود

شبکه تعاملی اجتماعی مؤمنانه در جامعه ایجاد شود
حجت الاسلام ابوالحسن حسنی خواستار ایجاد شبکه تعاملی اجتماعی مؤمنانه در جامعه ایجاد شد و بر نهادینه سازی فعالیت‌های جهادی میان نسل جوان تأکید کرد.

حجت الاسلام ابوالحسن حسنی، عضو هیأت علمی گروه سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین شاخصه و ملاک های مدیریت جهادی پرداخت و گفت: باید فعالیت های جهادی بر محور  اخلاص، شجاعت، امید و عزت مداری تعریف شود.

حجت الاسلام حسنی بیان کرد: مدیر جهادی باید وارد میدان عمل شود و به مدیریت از پشت میز اکتفا نکرده و در صدد تعمیق و گسترش هویت دینی و اسلامی در سطح فردی و  اجتماع برآید و در مذاکرات، دشمنان را مجبور به انفعال و عقب نشینی کند.

وی بر ضرورت اصلاح ساختارها و نهادهای نظام اسلامی تأکید کرد و گفت: در حال حاضر دیوان سالاری فرسوده بر ادارات حاکم شده است، مدیران جهادی باید موانع و قوانین سخت برای فعالان اقتصادی و فرهنگی برطرف کنند تا فعالیت نیروهای انقلابی زودتر به نتیجه و بازدهی برسد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خواستار ایجاد شبکه تعامل اجتماعی مؤمنانه شد و گفت: در این شبکه هر فردی هویت مؤمنانه خود را تعریف خواهد کرد و  نیروهای انقلابی دستاوردها و موفقیت های خود را در این شبکه به اشتراک خواهند گذاشت.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب در زمینه مدیریت و فعالیت های جهادی، گفت: هر زمان فرد انقلابی مدیریت نهادها و امور را بر عهده گرفته است به موفقیت های بزرگی در عرصه تولید و اقتصاد دست یافته ایم؛ اما هر کجا با مدیریت غیر فعال و  لبیرال پیش رفتیم، کار ناتمام و ناقص مانده است.

حجت الاسلام حسنی در ادامه به تبیین تفاوت های مدیریت لبیرال و جهادی شد و افزود: مدیریت لیبرال بر مبنای حفظ قدرت و افزایش ثروت پایه­ گذاری شده است؛ در حالی که  نظام بر مبنای دین مداری و عزت مداری استوار شده است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ابراز داشت: اندیشه و تفکر لبیرال غربی متکی بر غارت اموال دیگران بنا شده است و آنها در مدیریت بحران کرونا در کشورها خود با شکست مواجه شده اند و به غارتگری امول و مصادره کشتی های کشورهای دیگر پرداخته اند./998/ت302/ف

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ابوالحسن حسنی
Iran, Islamic Republic of
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
بنده چند سال است که عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ی اسلامی نیستم و صرفا یک پژوهشگر حوزوی آزادم. لطفا اصلاح شود.
0
0