۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۵۵۸۸۶
بازتاب کلیپ حزب الله در رسانه های صهیونیستی:

حزب الله لبنان در مسیر دستیابی به نیروی هوایی برتر

حزب الله لبنان در مسیر دستیابی به نیروی هوایی برتر
رسانه‌های جنگی مقاومت لبنان کلیپی از مواضع مهم سرزمین های اشغالی منتشر کرده‌اند که بازتاب گسترده ای در رسانه‌های صهیونیستی داشت.

خبرگزاری رسا - بین الملل: جبهه مقاومت در لبنان اخیرا کلیپی با عنوان «کار انجام شد» منتشر کرد که شامل صحنه‌هایی از مختصات مواضع مهم رژیم اشغالگر در عمق اراضی اشغالی است.

این کلیپ شامل مختصات مواضع مهم رژیم صهیونیستی در عمق فلسطین اشغالی است و رسانه های بین المللی با اشاره به این کلیپ بیان داشتند که حزب الله توانست اسرائیل را در کمتر از یک دقیقه به وحشت بیندازد.

در این میان نیز شبکه 10 اسرائیل کلیپ حزب الله را به منزله اعلان رسمی این سازمان بر آمادگی کامل موشک های نقطه زن محسوب می شود.

به نوشته الاخبار لبنان، رسانه های صهیونیستی به تحلیل این کلیپ پرداختند و در این باره وبسایت مرکز پژوهش های راهبردی بگین سادات در یادداشتی به قلم «عوزی رابین» کارشناس برجسته موشکی نوشت: «موشک های حزب الله می تواند پایگاه های هوایی اسراییل را فلج کند و از اینرو باید به این فکر باشد که مبادا موشک های دشمن ما را شکست دهد.»

عوزی رابین که خود اخیرا مسؤول سامانه دفاع موشکی «حیتس» ارتش رژیم صهیونیستی نیز بود، ادامه داد: «حزب الله با توان موشکی خود، عملا به سلاح هوایی دست می یابد که بدون داشتن جنگنده، به نیروی هوایی برتری تبدیل خواهد شد؛ زیرا سلاح هوایی اسراییل بر خلاف موشک های نقطه زن و هدایت شونده حزب الله، نیاز به پایگاه های بزرگ و باند دارد و این یک نقص فاحش برای یک نیروی هوایی محسوب می شود. برای نمونه می توان به ناتوانی نیروی هوایی آمریکا اشاره کرد که نتوانست از پس موشک های ایران هنگام حمله به عین الاسد بربیاید. از اینرو مقوله «موشک و راکت در جنگ ها پیروزآفرین نیست»، نادرست است و امروزه می بینیم که موشک و راکت توان نظامی کوبنده ای را شکل می دهند.»

حزب الله لبنان در مسیر دستیابی به نیروی هوایی برتر

در واقع این مسأله نقطه تحولی در توان موشکی حزب الله محسوب می شود که در جنگ 2006 نیز ثابت کرده بود اسراییل نمی تواند با نیروی هوایی پیشرفته خود از عهده مقاومت لبنان بربیاید.

کلیپ اخیر حزب الله پیام تهدید آمیزی بود که در راستای موضع اخیر امیر حاتمی وزیر دفاع کشورمان به اسراییل منتقل کرد. وی اخیرا گفته بود که دشمنان از توان نظامی ایران، بویژه از توان موشکی این کشور واهمه دارند.

اخیرا نیز «غيرشون هكوهين» ژنرال اسراییلی حزب الله لبنان بی آنکه یک موشک هم شلیک کند، دستاورد نظامی بزرگی محقق کرد؛ زیرا توانست با بازدارندگی کاری کند که کارشناسان امنیتی به مقامات ارشد اسراییل درباره خطر این سازمان در جبهه شمالی هشدار دهند.

گفتنی است که سید حسن نصرالله در این کلیپ گفته بود که امروز ما می‌توانیم تل آویو را هدف قرار دهیم و اگر خدا بخواهد و با یاری او، قادر هستیم به اهداف بسیار دقیق در آنجا حمله کنیم. ما هر جایی در فلسطین اشغالی را که بخواهیم مورد هدف قرار می‌دهیم.

پیش از این نیز رسانه‌های صهیونیستی از توانایی‌های موشکی حزب‌الله صحبت کرده و درباره آن به صهیونیست‌ها هشدار داده و تاکید کرده بودند که حزب‌الله می‌تواند با موشک‌های نقطه زن خود به راحتی کنست(پارلمان) را نابود کند./983/ب

ارسال نظرات