۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۶۵۵۹۶۴
امام جمعه بهار:

بودجه‌ حوزه‌های علمیه و تبلیغات اسلامی کمتر از دانشگاه تهران است

بودجه‌ حوزه‌های علمیه و تبلیغات اسلامی کمتر از دانشگاه تهران است
امام جمعه بهار گفت: بودجه‌ای که دولت به مراکز فرهنگی دینی مثل حوزه‌های علمیه و تبلیغات اسلامی پرداخت می‌کند دربحث کلان کشوری حتی به اندازه بودجه دانشگاه تهران هم نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمدعلی ارزنده ظهر امروز در نشست با مبلغان که به مناسبت هفته تبلیغ برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون سازمان تبلیغات اسلامی نقش ارزنده در بحث نشر ارزش های دینی، اسلامی و فرهنگی داشته است.

امام جمعه بهار ادامه داد: به علت وجود عدم اطلاع رسانی کافی در این حوزه مردم از این خدمات ارائه شده اطلاعات کافی ندارند که این نقیصه باید سریعا برطرف شود.

حجت الاسلام ارزنده در ادامه سخنان خود تاکید کرد: از سوی دیگر برخی از مردم احساس می کنند که سازمان تبلیغات اسلامی همانند دیگر ادارات از بودجه های بالا برخوردار است که هرگز چنین نیست و تنها کمک هایی از سوی مسؤولان رده بالای کشور دریافت می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلاتی که امروز جامعه ما با آن روبروست، عدم توجه کافی مسؤولان به اهمیت مسائل فرهنگی است و رسالت سازمان تبلیغات اسلامی را کم رنگ و بعضا بی اهمیت می دانند.

امام جمعه بهار گفت: باید اذعان کرد بودجه‌ای که دولت به مراکز فرهنگی دینی مثل حوزه‌های علمیه خواهران و برادران یا سازمان تبلیغات اسلامی پرداخت می‌کند در بحث کلان کشوری حتی به اندازه بودجه دانشگاه تهران هم نمی‌شود.

حجت الاسلام ارزنده بیان داشت: بی شک با بودجه های کم و حداقلی نمی توان به اهداف تبلیغی مورد نظر برسیم، لذا از مسؤولان درخواست داریم که کمک های خود را به سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای فرهنگی افزایش دهند.

وی تصریح کرد: با این وجود علیرغم کمبود بودجه نباید در بحث تبلیغ و نشر معارف دینی و اسلامی کوتاهی کنیم و در همین جا از دستگاه های دولتی می خواهیم که همکاری بیشتری با تبلیغات اسلامی داشته باشند.

امام جمعه بهار اظهار داشت: باید دست در دست هم و با مدیریت و همراهی تبلیغات اسلامی اشاعه فرهنگ دینی را مدنظر قرار دهیم./1403/ت310/ب1

ارسال نظرات