۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۶۵۵۹۷۵
آیت الله مدرسی:

تضعیف حوزه در دوران رژیم بعث عراق تاثیر جدی بر تربیت نسل جدید گذاشته است

تضعیف حوزه در دوران رژیم بعث عراق تاثیر جدی بر تربیت نسل جدید گذاشته است
مرجع تقلید شیعیان عراق با انتقاد از بی‌توجهی نسل جدید به توصیه‌های بهداشتی، تضعیف نهاد خانواده، مدرسه و حوزه را سبب تضعیف فرهنگی نسل جدید دانست.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از مراجع تقلید عراق اهتمام حوزه‌های علمیه به نسل‌ جدید و بازسازی نظام تعلیم و تربیت در وزارت آموزش و پرورش را امری ضروری دانست.

آیت الله مدرسی تاکید کرد که تاخّر و عقب‌گرد فرهنگی که امروز در جامعه اسلامی مشاهده می‌شود، به دلیل قطع ارتباط میان نسل‌ها و ضعف برقراری رابطه میان نسل قدیم و نسل جدید خصوصا ضعف در سه حوزه خانواده، مدرسه و علما است.

وی افزود: خانواده‌ها به دلیل فرهنگ غلط و اشتباه و بی‌توجهی به آینده فرزندان به مرور تضعیف شده و والدین به جای اهتمام به مسائل تربیتی به امور درجه دوم و کم‌اهمیت مشغول شدند که این امر باعث کاهش تاثیرگذاری خانواده بر فرزندان شده است.

مرجع تقلید عراق با اشاره به عقب‌ماندگی مدارس از درک نیازهای نسل جدید و عقب‌ماندن آنها از پیشرفت علوم و فنون خاطر نشان کرد: دشمنی رژیم بعث عراق با حوزه‌های علمیه و نیز فقدان دکترین جامع و کافی در میان نخبگان دینی در هدایت و تربیت مردم سبب شد تا تاثیر علما بر نسل جوان کاهش یابد.

آیت الله مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره زیست نسل جدید در فضایی آشفته و آکنده از هرج‌ومرج رسانه‌ای گفت: رشد نسلی فاقد فرهنگ سالم، فجایع بزرگی را در رفتار و عمل جوانان ایجاد کرده تا جایی که بسیاری از افراد خطر ویروس کرونا را جدی نگرفته و نسبت به توصیه پزشکان بی‌توجهی می‌کنند.

مرجع شیعیان عراق اظهار داشت: بی‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی منجر به افزایش تعداد فوتی‌های بیماری کرونا شده است. اهتمام خانواده‌ها به تربیت جوانان، بازسازی نظام آموزشی و پرورشی، توجه بیش‌ازپیش حوزه به نسل جدید و ترویج روح دینداری در میان مردم و افزایش سطح سواد رسانه‌ای از مهمترین راهکارهای نجات جوانان و آینده‌سازان عراق است.

محمد رایجی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴
هر جا معنویت از جامعه اسلامی کم شده است جامعه در سراشیبی جرم و جنایت افتاده
0
0