۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۶۵۵۹۸۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

مطالبه عمومی ملت ایران / قوه قضائیه ریشه‌های فساد را بسوزاند

مطالبه عمومی ملت ایران / قوه قضائیه ریشه‌های فساد را بسوزاند
حجت الاسلام والمسلمین مشایخ، برخورد قاطع دستگاه قضا با مفسدان اقتصادی و دانه درشت‌ها را اقدامی انقلابی و مورد حمایت آحاد ملت ایران دانست.

حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضائیه، تحقق عدالت را از جمله مهم ترین وظایف دستگاه قضا دانست و گفت: دستگاه قضا باید حقوق از دست رفته محرومان و نیازمندان جامعه را به آنها بازگرداند.

وی با بیان این که قوه قضائیه بر اساس وظیفه ذاتی اش باید ملجأ و محلی امن و آرام برای مردم مظلوم و ستمدیده باشد، اظهار داشت: این مجموعه مهم از طرفی دیگر باید برای ظالمان، مجرمان، تبهکاران و مفسدان، مصداق بارز قوه قهریه و غضبیه باشد تا جامعه به تعادل و ثبات برسد.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: آنچه که باید در این مسیر سخت، دشوار و پر فراز و نشیب مورد توجه قضات و مجموعه قوه قضائیه قرار بگیرد، مسأله قانونگرایی است؛ توجه به قانون به عنوان اصل اولیه و احقاق حق به نفع مردم بی پناه، آن هم به دور از هر گونه حب و بغض های شخصی، اگر مورد توجه قرار بگیرد، به طور قطع جامعه به نقطه ای خواهد رسید که بتوان از آن به جامعه اسلامی عدالت محور نام برد.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که برقراری عدالت یکی از مهم ترین اصول مورد توجه انقلاب و نظام اسلامی بوده است، تصریح کرد: دستگاه قضا به عنوان پرچم دار برقراری عدالت و حق در نظام اسلامی رسالت بسیار سنگینی در دفاع از حقوق مظلومان و محرومان جامعه بر عهده دارد.

امام جمعه نوشهر با اشاره به تحول صورت گرفته در دوره جدید مدیریت دستگاه قضا، این اقدامات را بسیار امیدوار کننده و اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: جدیت و قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با مفاسد اقتصادی بسیار ارزشمند و موجب رضایت عمومی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که دستگاه قضا باید به مقابله با عوامل فساد زا در بخش های مختلف کشور با قدرت ادامه دهد، تصریح کرد: به طور حتم سوزاندن ریشه های فساد در کشور خواست و مطالبه عمومی ملت ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که متأسفانه وجود فساد به ویژه در بخش اقتصادی کشور موجی از نارضایتی در عموم مردم را در پی داشته است، افزود: اما با اقدامات قاطعانه دستگاه قضا با عوامل فساد در کشور موجی از رضایت را در کشور در پی داشته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که انتظار مردم از دستگاه قضا ادامه این روند تا ریشه کنی کامل فساد در کشور است، تصریح کرد: به طور حتم از بین بردن ریشه ای فساد در بخش های مختلف کشور می تواند به رشد و تعالی جامعه به ویژه در حوزه اقتصادی منجر شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، برخورد قاطع دستگاه قضا با مفسدان اقتصادی و دانه درشت ها را اقدامی انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران از این روحیه انقلابی رییس قوه قضائیه و مجموعه عوامل عوامل قضایی به شدت حمایت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که متأسفانه در سال های اخیر برخی مفسدان اقتصادی با بی قانونی و فساد، تلاش کردند تا جایگاه نظام اسلامی را در عرصه های مختلف تضعیف کنند، افزود: اما قاطعیت دستگاه قضا در دوره جدید موجب بازگشت امید و اعتماد به جامعه شده است./950/ت310/ف

ارسال نظرات