۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۵۶۰۸۴
آیت الله جاودان:

صدقه دادن سبب دفع بلا می شود

صدقه دادن سبب دفع بلا می شود
استاد حوزه علمیه به تبیین آثار و اهمیت بذل و بخشش پرداخت و دفع بلا را یکی از فوائد صدقه دادن بیان کرد.

گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علی جاودان استاد حوزه علمیه، امروز در جلسه هفتگی درس اخلاق که در حسینیه مرحوم شیخ زاهد برگزار شد، گفت: ارزش کسانی که سبب می شوند دیگران به امام زمان(ره) وصل شوند بسیار بالا است و نمی‌توان برای آنان قیمت تعیین کرد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم کتاب نور مبین و هدایتگر انسان به سوی رضوان الهی است، ادامه داد: قرآن کریم راه سلامت و هدایت را مشخص کرده است.

آیت الله جاودان با بیان اینکه همه انسانها باید تلاش کنند در مسیر سلامت قرار گیرند، عنوان کرد: اگر کسی در سبیل سلامت گام بردارد شیطان نمی تواند او را گمراه کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه صدقه دادن علاوه بر بذل و بخشش سبب رفع شر و بلایا می شود، عنوان کرد: برخی انسان ها به قدری بذل و بخشش در راه خدا را دوست دارند که اگر این کار را انجام ندهند دنیا برایشان تنگ و غیر قابل تحمل می شود.

وی با تأکید بر اینکه بذل و بخشش شخصیت انسان را تثبیت می کند، اظهار داشت: کسانی که اهل شجاعت و سخاوت هستند و یا در مقابل برخورد بد دیگران شکیبایی کرده و عصبانی نمی شوند در سبیل سلامت قرار دارند.

آیت الله جاودان با تأکید بر اینکه انسان باید همه اعمال خود را برای کسب رضایت خداوند متعال انجام دهد تا در مسیر سلامت قرار گیرد، گفت: انسان هنگام اقامه نماز و گرفتن روزه و هر کار دیگر نباید رضایت الهی فراموش کند./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات