۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۵۶۰۹۲
آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار با شهردار قم تاکید کرد؛

لزوم ساماندهی به مشاغل روزمزد با ایجاد سامانه ثبت مشخصات کارگران

لزوم ساماندهی به مشاغل روزمزد با ایجاد سامانه ثبت مشخصات کارگران
آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: با کمک اداره کار، سامانه ای به منظور ثبت توانایی ها و مشخصات کارگران راه اندازی شود و هر کس که نیاز به خدمات این افراد دارد از طریق این سامانه درخواست خود را اعلام کند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در روز چهارشنبه 4 تیر‌ماه 99 دکتر سقائیان نژاد، شهردار قم به همراه جمعی از معاونین، با حضور در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با آیت‌الله حسینی بوشهری، نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار آیت‌الله حسینی بوشهری ضمن خوش آمدگویی و تبریک دهه کرامت ابراز داشت: باید رفتار و گفتار ما مطابق عملکرد معصومین (ع) باشد و اگر کارها با این هدف دنبال شود به طور حتم برکات بسیاری به همراه خواهد داشت.

نائب رئیس جامعه مدرسین گزارش ارائه شده توسط شهردار محترم را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته؛ رسیدگی به وضعیت ظاهری مساجد را یکی از خدمات خوب شهرداری عنوان نمود و اظهار امیدواری کرد نسبت به سایر مساجد نیز این خدمات ادامه داشته باشد.

امام جمعه شهر مقدس قم در ادامه با اشاره به بحران کرونا و عوارض آن، ضمن تشکر از خدماتی که شهرداری در این عرصه بر عهده داشته است؛ یادآور شد: علی‌رغم شرایط خاصی که در کشور حاکم شده بود خدمات شهرداری در پروژه‌های مختلف استمرار داشت و این قابل تقدیر است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود بیان داشت: چند نکته را نسبت به امور شهری یادآور می‌شوم از جمله آنها توجه به نمادهای مذهبی در شهر مقدس قم است که باید طراحی و گسترش پیدا کند، به نحوی که هر تازه واردی این نمادهای هنری و مذهبی را در بدو ورود به شهر مقدس قم مشاهده کند. این کار علاوه بر اثرات ماندگار ذهنی، می تواند نسبت به معرفی خدمات و فعالیت‌های شهرداری نیز کمک کند.

ایشان همچنین افزود: یکی از مشکلات سطح شهر مقدس قم ضعف در مسیریابی و راهنمای مسافرین است که باید برنامه ای منسجم و دقیق در رفع آن طرح ریزی کرد به نحوی که از ابتدای ورود به شهر مقدس قم به خصوص اطراف حرم مطهر، زائرین عزیز کریمه اهل بیت (س) در مکان‌یابی و دستیابی به خدمات عمومی دچار سردرگمی نشوند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: یکی از جنبه های خدمتگزاری که در بحران‌های اخیر در کشور مشاهده شد حضور موثر نیروهای جهادی است که لازم است با بررسی کارشناسی، در صورت امکان نسبت به برون سپاری برخی از پروژه های شهری به این نیروهای خدوم اقدام شود و این ظرفیت را در افزودن توانایی های شهرداری ها لحاظ کرد.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از مجتمع سازی در سطح کشور یکی از موضوعات غفلت شده را، پیش بینی نکردن پیوست های فرهنگی ارزیابی کرد و گفت: برای این‌گونه مجامع باید بعد از تأیید نقشه مهندسی ، مهندسی فرهنگی هم در نظر گرفت و کار به نحوی پیش نرود که بافت جمعیتی ما به فرهنگ غربی نزدیک شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: یکی از موضوعاتی که لازم است شهرداری ورود داشته باشد بحث ایجاد و توسعه کتابخانه‌های شهری و ایستگاه های کتاب‌خوانی است، این کار علاوه بر بازخورد فرهنگی، موجب رشد نرخ سرانه مطالعه می شود و اثرات ارزشمند آن در آینده عیان خواهد شد.

وی در بخش دیگری از توصیه های خود اظهار داشت: یکی از مسائل دیگر، آب‌گرفتگی معابر و منازل در زمان بارندگی است که امیدوارم با برنامه‌ریزی که از شهرداری تاکنون دیده شده است؛ این معابر و مناطق نیز شناسایی شود تا نگرانی و ترافیک در این مواقع به حداقل برسد و اگر لازم است حتی بودجه ملی در این رابطه پیش‌بینی شود. مردم در مناطق مختلف باید خدماتی که شهرداری انجام می‌دهد را در قبال هزینه‌هایی که از آن‌ها دریافت می‌شود به صورت ملموس درک کنند و ببینند این عوارض نتایج خوب و راهگشایی برایشان به همراه داشته است.

آیت‌الله حسینی بوشهری همچنین بر لزوم ساماندهی برخی مشاغل از جمله کارگران روزمزد را تاکید و پیشنهاد داد با کمک اداره کار، سامانه ای به منظور ثبت توانایی ها و مشخصات این کارگران راه اندازی شود و هر کس که نیاز به خدمات این افراد دارد از طریق این سامانه درخواست خود را اعلام کند تا هم نمای شهری منظم باشد و هم کرامت این افراد حفظ شود.

وی در ادامه افزود: در موضوع کرونا بسیاری از مشاغل به شدت آسیب دیده اند، کارگران، خرده فروشها و دستفروشان از جمله این افراد هستند که باید با یک همفکری و هم افزایی جدی، راهکارهای مناسبی برای حمایت و رفع مشکلات این قشر زحمت کش در نظر گرفته شود.

شایان‌ذکر است در ابتدای این دیدار، جناب آقای دکتر سقائیان نژاد شهردار قم گزارش مبسوطی از فعالیت‌ها، برنامه‌های پیش رو و پروژه‌های در دست اقدام و آماده افتتاح در مناطق مختلف و هزینه های صورت گرفته را ارائه نمود./1350/د102/ف

ارسال نظرات