۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۶۵۶۱۱۴
رییس فدراسیون حوزه علمیه شیعه پاکستان:

حضرت زهرا سرمایه مشترک شیعه و سنی است

حضرت زهرا سرمایه مشترک شیعه و سنی است
یکی از علمای سرشناس شیعه پاکستان بی حرمتی مولوی آصف اشرف جلالی به ساحت مقدس حضرت زهرا (س) را به شدت محکوم کرد و گفت: حضرت فاطمه (س) سرمایه مشترک شیعه و سنی است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حافظ سید ریاض حسین نجفی رییس فدراسیون حوزه علمیه شیعه پاکستان در واکنش به سخنان توهین آمیز مولوی آصف اشرف جلالی به ساحت مقدس حضرت زهرا(س) گفت: وجود حضرت زهرا(س) سرمایه مشترک شیعه و سنی است.

وی دولت، ملت و قوه قضاییه را به حفظ اتحاد اسلامی و ملی در کشور فراخواند و تاکید کرد: احادیث متواتر و متفق منابع اسلامی حضرت فاطمه زهرا(س) را جزو رسالت می نامند از این لحاظ  مولوی آصف اشرف جلالی با خطاکار خواندن سرور زنان بهشت به ساحت مقدس رسول اسلام(ص) توهین کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی با بیان این که وجود حضرت زهرا(س) سرمایه مشترک شیعه و سنی است، ابراز داشت: علمای اهل سنت در طول تاریخ اسلام به حضرت فاطمه(س) احترام ویژه داشته اند و با القاب ایشان «سیدة النساء» و«سرورزنان بهشت» یاد کرده اند.

وی علما، روحانیون، شخصیت های فرهنگی و سیاسی اهل سنت را به دفاع از حقایق اسلامی و مقام شامخ فاطمه(س) فراخواند و تاکید کرد: اسلام با سیاست های اموی و بنی عباس ضربه شدید خورده است، لذا جلوی سخنان مزدوران استکبار بایستند.

رییس فدراسیون حوزه علمیه شیعه پاکستان در آخر ابراز داشت: علما، ائمه جمعه و جماعات، روحانیون و سخنرانان در سخنرانی های شان، به مقام بلند حضرت فاطمه زهرا بپردازند و مسلمانان را به اتحاد اسلامی دعوت دهند.

یاد آوری می شود که روحانی پاکستانی مولوی اشرف جلالی چندین پیش در برنامه تلویزیونی خود حضرت فاطمه زهرا(س) را مانند دیگر زنان عالم تلقی کرده اظهار داشت که از ایشان نیز می تواند خطا سر بزند./۹۸۸

سید اشهد نقوی
ارسال نظرات