۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۵۶۱۲۰

من بت پرستم

من بت پرستم
من نه مثل گذشته که گاه بر بُتی سجده می‌کردند، که هر لحظه در حال سجده‌ام. من دیگر در مقام «نگاه» مقیم شده‌ام و دائما در حال پرستشم. پرستش هر چه او دارد و من ندارم.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کجایند سنگ‌های نتراشیدۀ نازیبایی که پرستیده می‌شدند در دورانی دور؟
کجایند مجسمه‌های چوبی، خدایگان آدمیان در زمانه قارون و فرعون و نمرود؟
کجاست فرعونی که، با قصری کوچک و غذایی کم لذیذ و بندگانی کم، ندای انا ربکم الاعلی سر می‌داد؟
بیایید و الهگان مرا بنگرید، خدایان من با اندام‌هایی به غایت زیبا، چهره‌هایی فرشته سان در نهایت کمال، الهگانی آراسته با بهترین زینت‌ها، خدایگان مدرن من، چهره‌های بی نقصی که با چشم جهانبین خود مرا به دنبال خود می‌کشند.
 
گاهی بهترین غذایی که می‌خورند را تصویر می‌کنند، گاهی بهترین لباسی که به تن می‌کنند را نمایش می‌دهند و گاهی برایم می‌خوانند و می‌رقصند. من آن‌ها را می‌پرستم؛ الهگان مدرن را. و من نه مثل گذشته که گاه بر بُتی سجده می‌کردند، که هر لحظه در حال سجده‌ام. من دیگر در مقام «نگاه» مقیم شده‌ام و دائما در حال پرستشم. پرستش هر چه او دارد و من ندارم.
 
در خیال، خود را به او شبیه می‌کنم. در فقر، ادای او را در می‌آورم، در اوج زیبایی، باز او را زیباتر می‌بینم و خود را زشت من الهگان مدرن را می‌پرستم. من مدونا، رونالدو، جنیفر و آنجلینا را با عشق می‌پرستم. ما بردگانی شده ایم اجیرشده برای پرستش الهگان جدید و حتی نمی‌فهمیم که چقدر خسته‌ایم، چقدر مچاله شده ایم و حال کجاست موسایی که نیل اسارت بشکافد و بردگان مدرنیته را به آن سوی دریای شک و شرک رهنمون سازد؟
کجاست عیسایی که بر مردگان متحرک مدرن، بدمد و طعم زنده بودن را به این ابدان مرده بچشاند؟
و کجاست مریم نجیبی که بی عشوه‌گری، پرستش شود؟
 
و کجاست آن رسول خاتم که با همچو قرآنی، انسان را لبریز از حکمت کند؟ لبریز از بیزاری از شیطان‌های تزیین شده‌ی مدرن. و کجاست آن یار موافق؟ ما خسته از پرستش‌های پوچیم کجاست آن آخرین منجی؟/د102/ف

رفیع الدین اسماعیلی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۲
خیلی زیبا و قشنگ
تاثیرگذار بود
0
0
مددی
Iran, Islamic Republic of
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
بابا اینستاگرام رو فیلتر کنید بنیان خانواده ها را از هم پاشیده است
0
0