۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۶۵۶۱۴۸
نویسنده کتاب عصر امام خمینی:

بیداری ملت آمریکا و تحولات جاری را امام سال‌ها قبل بشارت داده بود

بیداری ملت آمریکا و تحولات جاری را امام سال‌ها قبل بشارت داده بود
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با تأکید بر ضرورت جدی گرفتن فرمایشات امام امت گفت: امام از بیداری ملت آمریکا و تحولات جاری و آینده جهان در صحیفه شان خبر داده بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره)، عصر امروز در سلسله مباحث یار، با اشاره به اینکه امام راحل متخصص در ۸ رشته علوم انسانی و بزرگترین اسلام شناس است، اظهار داشت: روح و جان امام از عرفان لبریز بود و جوهر عرفانی امام که خدا محوری و خداپرستی بود، اساس نظام اسلامی است که نباید از آن غافل شد.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه بزرگترین جنایت دشمن دانا و خیانت دوستان نادان دنیازده و استحاله شده غافل ساختن مردم از امام و رهنمود‌های عرفانی شان است، عنوان داشت: برای حقانیت سنجی برخی افراد و گروه‌ها و جریان، سخنان شان و ادبیات و گفتمان شان را با گفتمان امام بسنجیم تا از این طریق حقانیت فرمایشات رهبر انقلاب پی ببریم؛ چراکه در واقع تفسیر، تبیین و تأکید فرمایشات امام راحل است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه جوهره سخنان امامین انقلاب اسلامی، الهی است، تصریح کرد: امام نیم قرن پیش از توسعه دایره انقلاب اسلامی به فراتر از مرز‌های ایران خبر داد، امام آنچنان تحولات و حوادث پیش رو را دقیق تحلیل و پیش بینی می‌کرد که اگر به تاریخ مراجعه و آن تحولات را مرور کنیم، شگفت زده می‌شویم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه امام با آرامش خاصی از رفتن شاه و تفکر به دوران پس از شاه سخن می‌گفت، اضافه کرد: به تعبیر محمدحسن هدی از اندیشمندان مسلمان، پیشگویی‌های سیاسی امام راحل در نزد تحلیلگران ارشد جهان، امروزه یک معجزه تلقی می‌شوند.

وی ادامه داد: امام راحل در دهه ۶۰ و آن هم در حسینیه جماران می‌گوید که انقلاب اسلامی به طور معجزه آسایی به راه خود ادامه می‌دهد و بسیاری از مسلمانان و مستضعفان جهان را بیدار نموده و امید است که یک انقلاب عمیق عمومی در سراسر جهان برابر جهانخوران ضدبشریت تحقق پیدا کند.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) با تأکید بر ضرورت جدی گرفتن فرمایشات امام امت گفت: امام از آینده انقلاب اسلامی، جهان و تحولات پیش رو پرده برداری کرده بود؛ امروزه معترضان به نژادپرستی، تبعیض، بی عدالتی در برابر کاخ سفید که مرکز توطئه علیه اسلام و بشریت است، در تلاش هستند تا با در دست گرفتن پارک معروف، یک منطقه خود مختار تأسیس کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه بسیاری از تحلیلگران اندیشه‌های آمریکا صحبت از نوعی انقلاب و بیدار در آمریکا صحبت می‌کند، عنوان داشت: شاهد تحولاتی هستیم که امام تحول آفرین سال‌ها پیش خبر داده بود و با مراجعه به صفحه ۲۴۱ جلد ۱۱ صحیفه امام مشاهده می‌شود که امام از ظلم دولت آمریکا نه تنها به ایرانی‌ها بلکه به مردمان خود خبر می‌دهد؛ چنانکه در صفحه ۳۲۳ جلد ۱۸ صحیفه امام باز هم از پیش بینی‌ها درباره آینده آمریکا دیده می‌شود.

وی ادامه داد: امام در صفحه ۳۵۷ جلد ۱۱، صحیفه شان با آگاهی عمیق، علم سرشار، نبوغ فوق العاده و بصیرت وافر می‌گویند که در خود آمریکا، ملت آمریکا کم کم بیدار می‌شود و ابرقدرت‌هایی که خودشان را بر ملت‌ها تحمیل می‌کنند، خواهند شناخت.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه تحولات جاری در اروپا و آمریکا بسیار حائز اهمیت است، اظهارداشت: آغاز اعتراض‌های مردمی به نماد‌های سرمایه داری، تبعیض و بی عدالتی و اظهارات صریح برخی اندیشمندان غربی به فساد عمیق سیستم‌های حاکمیت در غرب نشانه‌های از بیداری است که امام بدان بشارت داده بود./۹۴۵۶/پ210/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات