۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۶۵۶۱۵۳
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

چهل و سومین دور مسابقات قران کریم برگزار می شود

چهل و سومین دور مسابقات قران کریم برگزار می شود
حجت الاسلام ایزدی گفت: چهل و سومین دوره مسابقات قران کریم امسال در 10 رشته و در 9 منطقه استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جمال ایزدی در نشست خبری چهل و سومین دوره مسابقات قران کریم اظهار داشت: امسال این دوره از مسابقات در ۱۰ رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، رشته دعا خوانی، اذان ویژه برداران، هم خوانی و هم سرایی و تفسیر عمومی قران کریم برگزار می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: اطلاع رسانی و ثبت نام از ۶ اردیبهشت ما آغاز شد و تا ۱۶ خرداد انجام شد و تمامی فرایند ثبت نام مجازی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه قبلا شکلهای مختلفی برای برگزاری مسابقات بود؛ افزود: امسال به دلیل کیفی سازی، مسابقات در 9 منطقه و به صورت مجازی برگزار می شود.

حجت الاسلام ایزدی بیان کرد: اولین منطقه مشهد، منطقه دوم طرقبه، شاندیز، سرخس و فریمان‌، منطقه سوم درگز، قوچان، چناران و کلات، منطقه چهارم تربت جام، تایباد و باخرز، منطقه ۵ تربت حیدریه، زاوه، مه ولات، خواف و رشتخوار، منطقه ۶ کاشمر، خلیل آباد و بردسکن، منطقه ۷ نیشابور و فیروزه، منطقه ۸ سبزوار، جوین، جعتای، داورزن و خوشاب و منطقه ۹ گناباد و بجستان است.

وی عنوان کرد: با توحه به شیوع ویروس کرونا ضرورت بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی در برنامه ها احساس شد لذا در مسابقات قرانی از ظرفیت فضای مجازی استفاده شده است و در اکثر شهرستان ها مسابقه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه در سال گذشته قریب به 5 هزار نفر در مسابقات قرآن کریم شرکت کرده بودند؛ افزود: امسال در این دوره از مسابقات ۲۰۶۳ نفر ثبت نام کرده اند که علت کاهش تعداد ثبت نام کنندگان شیوع ویروس کرونا، ثبت نام کاملا مجازی و کاهش تعداد رشته ها از 16 رشته به 10 رشته بوده است.

وی گفت: چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم، بخش خواهران در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه ۱۸ تا ۲۰ تیر ماه برگزار می شود و مسابقات برادران در روزهای یکشنیه تا سه شنبه ۲۲ تا ۲۴ تیر ماه برگزار می شود./864/د102/ف

 

امیر خاکراه
ارسال نظرات