۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۵۶۱۷۴
‌امام جمعه اصفهان:

اروپا دست از آمریکا نمی‌کشد/ مسؤولان خوش خیالی را کنار بگذارند

اروپا دست از آمریکا نمی‌کشد/ مسؤولان خوش خیالی را کنار بگذارند
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه کفار در مذاکرات با ایران عهدشکنی کردند، گفت: اروپا منافع مشترک بسیاری با آمریکا دارد و به خاطر ایران آمریکا را کنار نمی‌گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با اشاره به اهمیت وفای به عهد از دید قرآن کریم، گفت: انسان مؤمن کسی است که برعهد خود پایبند است و کسی که عهدشکنی کند اهل تقوا نیست.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد عهدشکنی‌های کفار بودیم، خاطرنشان کرد: برخی افراد عهدشکنی کفار را باور نداشتند و قبول نمی‌کردند که کفار بر عهد خود نمی مانند، به همین دلیل علیرغم اینکه می‌دانستیم کفار عهدشکنی می کنند پای مذاکره رفتیم تا برای این اشخاصی که عهد شکنی کفار را باور نداشتند حقیقت مشخص شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تأکید بر لزوم اقدام دولت برای مدیریت موج گرانی و تورم در کشور، اظهار کرد: دولت باید با افزایش نظارت‌ها و بازرسی‌ها مانع گرانی‌ها شود، البته بخشی از گرانی‌ها به برخی از مردم باز می گردد، چرا که انسان مؤمن نیازی به بازرس و نظارت ندارد.

وی به تلاش دشمن برای سوء استفاده از مشکلات و نابسامانی‌ها اشاره کرد و گفت: مردم باید نسبت به توطئه‌های دشمنان هوشیاری لازم را داشته باشند، البته مسؤولان باید برای افزایش قیمت‌ها چاره اندیشی کنند، نباید با بالا رفتن قیمت طلا و ارز قیمت همه چیز افزایش پیدا کند.

امام جمعه اصفهان با تأکید بر نظارت و بازرسی در کنترل قیمت‌ها، اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری افراد درآمد خود را از دست داده‌اند و اکنون نیز این گرانی‌ها پیش آمده است و چنین مشکلاتی برای مردم آزار دهنده است.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به فرا رسیدن هفته تبیین حقوق بشر آمریکایی، تصریح کرد: ترورهایی که ابتدای انقلاب اسلامی شاهد بودیم، ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران، تحریم‌ها و تحریک صدام برای حمله به ایران، جنایات و توطئه‌های مختلف سیاسی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی و جنایات جنگی در یمن، سوریه، افغانستان و ویتنام و جنگ افروزی در نقاط مختلف جهان نشان دهنده ماهیت واقعی آمریکا است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تقدیر از زحمات کادر درمانی کشور و افراد نیکوکار به خاطر یاری رسانی به هموطنان، عنوان کرد: آمریکا با همکاری اروپا جنایات بسیاری مرتکب شده است و امیدوار هستیم که با وجود این جنایات مسؤولان دل به مذاکره با اروپا و آمریکا نبندند، چرا که اروپا حتی اگر از آمریکا نترسد مانع اقتصادی مشترک بسیاری با آمریکا دارد و به خاطر ما آمریکا را کنار نخواهند گذاشت./1304/پ210/ق

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات