۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۵۶۱۸۰
خطیب نماز جمعه دامغان:

ژست دفاع از حقوق بشر چهره جنایتکار مقامات آمریکایی را مضحک‌تر می‌کند

ژست دفاع از حقوق بشر چهره جنایتکار مقامات آمریکایی را مضحک‌تر می‌کند
امام جمعه موقت دامغان با بیان اینکه تاریخ یک قرن جهان مملو از جنایات و تجاوز‌های آمریکا به خاک، جان و حقوق ملت‌ها است، گفت: ادعای آمریکا در دفاع از حقوق بشر مضحک است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی جیرانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حضور شایسته مردم دیندار این شهرستان در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهدای میهن اسلامی به ویژه سیدالشهدای انقلاب، شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و شهدای والامقام هفتم تیرماه؛ از تلاش‌های مجموعه کارکنان و قضات دستگاه قضا و مبارزه مجدانه ریاست قوه قضائیه با مفاسد اقتصادی که بارقه‌های امید را در دل مردم ایجاد کرده است، تقدیر و تشکر کرد.

خطیب امروز نماز جمعه دامغان با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی مبارزه با فساد را از داخل دستگاه قضا آغاز کرد و روی دانه درشت‌ها دست گذاشت که این شیوه نمونه و الگوی مدیریت انقلابی است، خاطرنشان کرد: امیدواریم قوه قضائیه همانگونه که به خوبی مبارزه با مفاسد اقتصادی را در پیش گرفته، مقابله با مفاسد فرهنگی و مظاهر آن را نیز در دستور کار قراردهد تا با جدیت مسؤولان دستگاه قضا شاهد کم رنگ شدن برخی ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی، به ویژه در شهر‌هایی با مردمان متدین و بافرهنگ مانند دامغان باشیم.

ادعای آمریکا در دفاع از حقوق بشر مضحک است

امام جمعه موقت دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، گرفتن ژست دفاع از حقوق بشر از سوی دولتمردان آمریکایی و متحدان آن‌ها را مضحک و خنده دار دانست و گفت: کشوری که در یک قرن گذشته بیش از ۱۰۰ جنگ، حمله نظامی، کودتا و تجاوز به خاک دیگر کشور‌ها را ترتیب داده و میلیون‌ها انسان بی گناه را کشته است، آیا میتواند مدافع حقوق بشر باشد؟

وی اضافه کرد: دولت و نظام حاکمه‌ای که با مردم خود اینگونه رفتار می‌کند، هرجا جنایت و تجاوز و جنگی در کره خاکی رخ می‌دهد مستقیم یا غیرمستقیم نقش دارد، نماد مظلوم کشی، کودک کشی و تضییع حق ملت‌ها است، جنایات یک قرن اخیرش در آسیای غربی جان میلیون‌ها مسلمان را گرفته است، اکنون دم از حقوق بشر می‌زند؛ ادعایی که برای هیچ عقل سلیمی قابل باور نیست.

ملت بصیر ایران ظلم و جنایات آمریکا در حق خود را از یاد نمی‌برند

حجت الاسلام والمسلمین جیرانی خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران هیچ یک از جنایات آمریکا را در حق خود از یاد نبرده است، ترور رهبر معظم انقلاب در ششم تیرماه ۶۰ و سپس شهادت مظلومانه ۷۲ تن از بهترین فرزندان این ملت از جمله چهار وزیر، ۱۴ معاون و ۳۰ نماینده مجلس را در خاطر دارند، از یاد نبرده اند که چگونه هواپیمای مسافربری ایرانی با صد‌ها مسافر مظلوم مورد هدف قرارگرفت و مقامات آمریکایی بجای عذرخواهی از فرمانده جنایتکار آن ناو تقدیر کردند.

خطیب نماز جمعه دامغان یادآور شد: ایادی داخلی نظام سلطه و آنان که هنوز دل در گرو شیطان بزرگ دارند و حرف از مذاکره و رابطه با آمریکا و حذف شعار مرگ بر آمریکا می‌زنند، بدانند تا زمانی که آمریکا دست از دشمنی و سیاست‌های ظالمانه و جنایتکارانه خود بر ندارد، راه و شعار ملت ما ایستادگی و مبارزه با آنان است.

امام جمعه موقت دامغان در ادامه سخنان خود به فرارسیدن هفته صرفه جویی در مصرف آب و ضرورت مدیریت صحیح استفاده از منابع این مایع حیات اشاره کرد و اظهارداشت: آب نعمت بی بدیل الهی است که بدون آن حیات روی کره خاکی وجود نخواهد داشت، پس عدم اسراف و درست و صحیح مصرف کردن آب یک وظیفه انسانی در برابر نسل‌های فعلی و آینده است، مسئله‌ای که حتی دین مبین اسلام در تعیین مقدار کمی از آب برای وضو گرفتن و غسل کردن بدان توجه داشته است. /۹۷۷/پ210/ق
جواد رمضانیان
ارسال نظرات