۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۵۶۲۵۶
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

حقوق بشر آمریکایی محصول تفکر و فرهنگ غرب است

حقوق بشر آمریکایی محصول تفکر و فرهنگ غرب است
حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به اینکه حقوق بشر آمریکایی محصول تفکر و فرهنگ غرب است، گفت: حقوق بشر غربی که نماد آن تمدن آمریکایی است، برآیند نوع نگاه آن به انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست تبیین ماهیت حقوق بشر آمریکایی که به مناسبت ششم تا دوازدهم تیرماه، هفته حقوق بشر آمریکایی برگزار شد، اظهار کرد: دوازدهم تیرماه 1367، ناو آمریکایی وینسنس، هواپیمای مسافربری ایران را با 290 مسافر هدف قرار داد و آن را ساقط کرد.

وی افزود: این اقدام که در روز روشن و به‌طور آشکار انجام شد به شهادت دویست نفر مرد و زن و کودک بی‌گناه منجر شد و رژیم تروریست آمریکا مدتی بعد به فرمانده ناو مزبور مدال افتخار داده و او را تشویق کرد.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: این کار، یکی از بارزترین و آشکارترین شکل تضییع حقوق بشر در جهان بود که با سکوت دنیای غرب و بسیاری از کشورهای دنیا روبه‌رو شد.

وی تصریح کرد: جنایات آمریکا البته به این جنایت محدود نمی‌شود. سیاهه‌ای از اقدامات ضد حقوق بشری در این موضوع وجود دارد که روشن‌ترین نمونه آن وضعیت کنونی آمریکا و مقابله رژیم تروریست آمریکا علیه سیاه‌پوستان است.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به اینکه حقوق بشر آمریکایی محصول تفکر و فرهنگ غرب است، تصریح کرد: حقوق بشر غربی که نماد آن تمدن آمریکایی است، برآیند نوع نگاه آن به انسان است.

وی اضافه کرد: برای شناخت بهتر آنچه امروز در آمریکا می‌گذرد آشنایی با مبانی فلسفی، جامعه‌شناختی، روان‌شناختی و مردم‌شناسی تمدن آمریکایی اهمیت دارد.

حجت‌الاسلام سالاری تصریح کرد: انسان در مکتب و نگاه لیبرالیسم، نقش محوری و خدایی دارد و همه‌چیز از علم و فرهنگ و اقتصاد تا سعادت و خوشبختی بر مدار خواست و هوس‌های او شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: در نگاه تمدن غرب، انسان فقط انسان سفیدپوست غربی است؛ به‌گونه‌ای که نه سیاه‌پوستان و نه دیگر رنگین‌پوستان و سفیدپوستان جایی در این فرهنگ ندارند.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: این در حالی است که حقوق بشر اسلامی بر چهار رکن جهان‌بینی توحیدی و حاکمیت خدا، کرامت و هویت واحده انسانی، فطرت الهی و خلقت هدفمند و رو به تعالی، استوار است و ملاک برتری انسان‌ها جز به ارزش‌های الهی از قبیل تقوا و علم و جهاد و... نیست./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات