۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۶۵۶۳۱۸
معاون شیخ الازهر:

بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی قهر الهی را درپی دارد

بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی قهر الهی را درپی دارد
معاون پیشین شیخ الازهر با ابراز نگرانی از کم‌توجهی به نکات بهداشتی تاکید کرد که افراد بی‌توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی در پیشگاه الهی باید پاسخگو باشند.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، شیخ عباس شومان معاون سابق الازهر مصر نسبت به کم‌توجهی مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی پس از رفع ممنوعیت‌ها از سوی حاکمیت انتقاد و بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد.

شیخ شومان در صفحه شخصی خود در شبکه‌ اجتماعی تویتر نوشت: لطفا کمی آرامتر! زمان برگزاری جشن و سرور نرسیده است. در روز اول رفع ممنوعیت‌های کرونایی، شاهد حضور سیل ماشین‌ها در خیابان‌ها هستیم گویا تصور کردند که کرونا از میان ما رخت‌بربسته است.

وی افزود: از روز اول برخی افراد به رعایت نکات بهداشتی بی‌توجه بودند. همانگونه که مقامات بهداشتی کشور بارها تاکید کردند، ازسرگیری فعالیت‌ها به معنای نابودی ویروس کرونا و یا کنترل این بیماری نیست و افزایش تعداد مبتلایان خود دلیلی بر این ادعا است.

معاون سابق الازهر با ابراز نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان در روزهای آتی خاطر نشان کرد: مراقب جان خود و نزدیکان خود باشید. رفع ممنوعیت حکومتی به دلیل مشکلات اقتصادی را به ایجاد محدودیت‌ و ماندن در منازل تبدیل کنید.

عالم اهل سنت مصر در پایان اظهار داشت: خداوند در قرآن فرموده است «ولاتلقوا بأيدكم إلى التهلكة» مطابق با این آیه اگر فردی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، به بیماری مبتلا شود، فردای قیامت باید در پیشگاه الهی پاسخگوی این تقصیر و کوتاهی خود باشد.

محمد رایجی
ارسال نظرات