۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۵۶۳۲۲
آیت الله علم الهدی:

حادثه ۷ تیر افشاگر ماهیت منافقان برای مردم ایران بود

حادثه ۷ تیر افشاگر ماهیت منافقان برای مردم ایران بود
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حادثه هفتم تیر در واقع افشاگر ماهیت منافق و نفاق برای مردم ایران بود.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر که شب گذشته در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: امتیاز بزرگ روز هفتم تیر این است که این روز برای ملت ما حکم روز هدایت را دارد.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) در مورد این روز تاریخی اظهار کرد: ایشان در این مورد فرمودند:«شهید بهشتی زنده است و هفتم تیر هم زنده است». زنده بودن شهدا مساله ای است که در قرآن کریم هم به آن اشاره شده است.

امام جمعه مشهد افزود: هفتم تیر از آن جهت همیشه زنده است که ماهیت نفاق در این روز برای همه مردم روشن شد. هر وقت نفاق در جامعه پیدا شود، رشته انقلاب اجتماعی و دین‌مداری اجتماعی را از هم می گسلد. در جریان شهادت شهید بهشتی قساوت منافقین برای همه مردم ایران افشا شد.

وی ابراز کرد: حادثه هفتم تیر نشان داد که منافقین جانی ترین و قسی ترین مردم نسبت به دین اسلام هستند.

آیت الله علم الهدی در این مراسم همچنین ضمن گرامیداشت ایام دهه کرامت بیان کرد: ذی‌القعده ماهی است که حضرت موسی برای ملاقات با خدا به کوه تور دعوت شد. در این میقات که سی شب ماه ذی‌القعده و ۱۰ شب اول ماه ذی‌الحجه بود خداوند برنامه تدوینی آسمانی شریعت را به حضرت موسی نازل کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: برکت ماه ذی القعده از زمان حضرت موسی تاکنون باقی مانده است و برکت دیگر این ماه روشنایی چشم مسلمانان به وجود نورانی حضرت امام رضا (ع) است.

وی عنوان کرد: ماه ذی القعده در امت اسلام متعلق به امام رضا(ع) است، زیرا روز اول این ماه مصادف با میلاد حضرت معصومه(س) خواهر امام رضا(ع)، یازدهم این ماه مصادف با ولادت خود آن حضرت، بیست و سوم ذی القعده روز زیارتی امام رضا(ع) و آخرین روز این ماه سالروز شهادت امام جواد(ع) پسر امام رضا(ع) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: در طول زندگی امام رضا(ع) دو خاطره مسرت بخش وجود دارد که به واسطه آن قلب امام رضا(ع) شادمان و مسرور شد. یکی خاطره ولادت حضرت معصومه(س) و دیگری خاطره ولادت امام جواد(ع).

وی ابراز کرد: حضرت معصومه(س) بسیار مورد علاقه امام رضا(ع) بودند. بنابراین بسیار شایسته است که سالروز ولادت این بانوی کریمه مقدمه‌ ای برای شادمانی و مسرتِ میلاد امام رضا(ع) باشد./933/د102/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات