۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۶۵۶۳۹۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

هم‌افزایی بین سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری، اصل مهمی است

هم‌افزایی بین سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری، اصل مهمی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: دوگانگی بین سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری وجود ندارد و هم‌افزایی در این حوزه اصل اولیه است.

به گزارش خبرگزاری رسا در مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان پور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در نشست گام دوم تبلیغ با جمعی از هنرمندان استان مرکزی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: بنا به تاکید سازمان تبلیغات اسلامی در برنامه‌های امسال مباحث تبلیغات دینی و اسلامی با رویکرد اجتماعی آغاز شود به طوری که گرایش به سمت مسائل اجتماعی موجود کشور بیشتر باشد.

وی افزود: در شرایطی باید قرار گرفت که ۲ مبنای اصیل برای ما وجود داشته باشد، یعنی بر اساس منویات و رهبری بنیان‌گذار کبیر نظام جمهوری اسلامی و در ادامه توسط مقام معظم رهبری بر مبنای تمدن‌سازی نوین اسلامی حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام قربان پور گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در رویکرد جدید به دنبال این است که صرفاً سازمانی فکر نکند بلکه جریان را به عقلانیت تبلیغ و مردم‌سازی اجتماعی عام پیش ببرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه بنا به نظر سازمان تبلیغات اسلامی اصل تبلیغ دین ضروری است، تاکید کرد: تشکیلات هم ضرورت است به طوری که در حکم مقام معظم رهبری به رئیس جدید سازمان تبلیغات این مهم توجه شده و بر تحول نیز تاکید فرمودند یعنی حرکت نو با مبنای اندیشه اسلامی رخ بدهد.

وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی همواره بر این عقیده است که به‌عنوان نیروی متشکل سازمانی زیر نظر مقام معظم رهبری، وظیفه و مأموریت آن صرفاً نباید به اقدامات سنتی گذشته، مسجد و حضور در فضای مجازی بسنده شود، نباید تنها توجه به موضوع قرآنی فقط هدف باشد، بلکه به هنر نیز توجه کرد و تمدن‌سازی بدون تعقل نمی‌شود و حتی در طرح اوقات فراغت این مبنا باید محفوظ بماند.

حجت‌الاسلام قربان پور تعهد دوم سازمان تبلیغات اسلامی تعهد مبنایی است یعنی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب به‌ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب وام می‌گیرد و در بیانه گام دوم در کنار مباحث اخلاقی، علمی و… تعهد اسلامی و مبنای اسلامی حرف اصیل است، یعنی تمدن در ساختار حاکمیت دینی.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: ولایت‌مداری، اطاعت‌پذیری، مباحث هنری، قرآنی و دینی باید با محور اصیل انجام شود و باید تلاش کنیم مبنا (اساس اسلام) تحقق پیدا کند و حوزه هنری به این سمت برود تا بتوان تحقق بخش آرمان اسلامی بود.

وی توجه به رویکرد اجتماعی محور را در انجام فعالیت‌های این سازمان مهم برشمرد و افزود: در حوزه هنری هنرمندان می‌توانند این رویکرد را مورد توجه قرار بدهند.

حجت‌الاسلام قربان پور در پایان گفت: دوگانگی بین سازمان تبلیغات و حوزه هنری وجود ندارد و در صورت ضرورت به هنر و دین به کمک هم شتافتن اصل اولیه است و حسن ارتباط بین حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی ضرورت دارد./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات