۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۶۵۵۹۹۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تاکید کرد؛

ضرورت تقویت کمی و کیفی شبکه عظیم تبلیغ در گام دوم انقلاب

ضرورت تقویت کمی و کیفی شبکه عظیم تبلیغ در گام دوم انقلاب
حجت الاسلام انصاری راد با تاکید بر ضرورت تقویت کمی و کیفی شبکه عظیم تبلیغ در گام دوم انقلاب، گفت: باید حرکت جدیدی را در مسیر تبلیغ دین آغاز کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری‌راد پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده امام جمعه بندرعباس به تشریح عملکرد اداره کل تبلیغات اسلامی در استان پرداخت و گفت: در دوره جدید فعالیت‌های اداره کل که همراه با گام دوم انقلاب آغاز شده است، تغییر و تحولاتی در حوزه خدمت‌رسانی به مردم صورت گرفته که مسیر را تا حدودی تغییر داده و شتاب بیشتری به فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی بخشیده که البته این تغییر و تحول نه تنها در استان، که در سراسر کشور صورت پذیرفته است.

وی به حوزه‌های مختلف خدمت‌رسانی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان به مردم اشاره کرد و افزود: امر مهم تبلیغ یکی از حوزه‌های اصلی است که نسبت به آن، تغییرات و تحولاتی در دستور کار قرار گرفته و نکته اصلی در این مورد، ضرورت ایجاد تحول تبلیغی است که می‌بایست در گام دوم انقلاب مورد توجه قرار گیرد و باید بکوشیم حرکت جدیدی را در مسیر تبلیغ دین شروع کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: برای تحقق این امر مهم باید اصول و مواردی از قبیل آموزش و ارتقای منابع انسانی تبلیغ، تقویت کمی و کیفی شبکه عظیم تبلیغ، استفاده بیش از پیش از ظرفیت مبلغان شاخص و متخصص، ضرورت مردمی و همگانی شدن تبلیغ را مدنظر قرار دهیم.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد همچنین اضافه کرد: آموزش و ارتقای منابع انسانی تبلیغ یکی از موارد ضروری و اجتناب‌ناپذیر است، اگر چه در گام اول انقلاب اسلامی، حرکت‌ها و فعالیت‌های خوبی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی صورت گرفت اما در گام دوم انقلاب، نیاز به تحول در این زمینه است.

وی در ادامه تاکید کرد: باید آموزش‌های لازم را با توجه به اقتضائات و شرایط زمان، به مبلغان که منابع انسانی تبلیغ محسوب می‌شوند ارائه شود، همچنین می‌بایست سطح آگاهی‌های فرهنگی اجتماعی و سواد رسانه‌ای این شبکه عظیم تبلیغی را ارتقا ببخشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: در همین راستا، دوره‌های آموزشی «تربیت مبلغ» پیش‌بینی شده که برگزاری آن به دلیل شرایط نامناسب شیوع ویروس کرونا درحال حاضر امکان پذیر نیست اما در دستورکار قرار داده‌ایم.

حجت الاسلام انصاری راد با تاکید بر تقویت شبکه گروه های جهادی تبلیغی افزود: در استان هرمزگان حدود 4 تا 5 گروه جهادی تبلیغی با حضور مبلغان جوان و بانشاط درحال فعالیت هستند که به لحاظ کمی و کیفی می‌بایست ارتقا یابند./851/پ210/ب1

ارسال نظرات