۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۶۵۶۳۹۹
استاد حوزه علمیه اهواز:

اقتدار و عدم ابراز ضعف خواسته‌های امام راحل است

اقتدار و عدم ابراز ضعف خواسته‌های امام راحل است
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه ترس برای امام راحل معنا نداشت، گفت: اقتدار و عدم ابراز ضعف خواسته‌های امام راحل است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضاحاجتی، استاد سطح عالی حوزه علمیه اهواز، امشب در سلسله مباحث یار، با بیان اینکه انسان‌های متقی بزرگی خدا را درک و حس می‌کنند، اظهار داشت: چنین انسان‌هایی در برابر دیگران و استکبار، کُرنش نمی‌کنند و تنها تواضع شان در برابر خدا است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه در صحیفه امام، واژه‌های «نترسیدم و نترسید»، «خوف نداشته باشد و خوف نداریم» بار‌ها تکرار شده است، بیان کرد: واژه و واقعیت ترس برای امام راحل بی معنا بود، امام تسلیم تهدید‌ها نشد و حتی در بازجویی‌ها که از سوی سرلشکر خلعتبری صورت گرفت؛ سرلشکر در گزارش بازجویی می‌نویسد که آیت الله پاسخ ما را نداد و اصولا ما را مشروع نمی‌داند؛ در عین حال اقرار می‌کند که در طول عمرم، مردی به این استحکامی ندیدم.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) با بیان اینکه ترس برای امام راحل معنا نداشت، گفت: رهبرانقلاب نیز در خاطره‌ای به جریان‌های پس از تصرف لانه جاسوسی و فشار‌های برای آزادی گروکان‌ها به ویژه از سوی جریان‌های لیبرالی داخلی اشاره و می‌افزاید که با دو نفر از شورای انقلاب خدمت امام رسیده و پاسخی را خواستار شدیم، امام در پاسخ گفت که مگر از آمریکا می‌ترسید؟.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه اگر امروز به یک حالت بازدارندگی رسیدیم بدون مبالغه مرهون اقتدار امام است، بیان داشت: جریان غرب زده لیبرال داخلی پیش و پس از انقلاب اسلامی به ویژه در سال‌های اخیر که بر مذاکره با آمریکا تأکید داشتند، فشار‌های بسیاری برای آزادی گروگان‌های آمریکایی داشتند.

وی با بیان اینکه بلوک شرق و غرب برای امام راحل حکم دو بال مگس را داشتند، عنوان کرد: ویژگی امامی که الگویی برای ما و چراغ پیش روی راه انقلاب اسلامی است، اقتدار می‌باشد، امام همواره خواستار اقتدار بود و آن را رمز پیروزی می‌دانست.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) اظهار داشت: پس از سکته اول امام راحل، زمانی که به بیمارستان برده می‌شوند و سران کشور به دیدارشان می‌آید، خواستار عدم ابراز ضعف شدند؛ چرا که در صورت بروز ضعف، دشمن طمع کرده و یورش می‌برد./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات