۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۶۵۶۵۴۷

نگاهی به اخبار بازار نشر

نگاهی به اخبار بازار نشر
«علی از زبان علی (ع)» پرفروش‌ترین کتاب نشرمعارف در فصل بهار، مهاجری از سرزمین آفتاب و کوهستان آتش از مهم‌ترین اخبار بازار نشر امروز است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، پرفروش‌ترین کتاب نشرمعارف در فصل بهار، مهاجری از سرزمین آفتاب و کوهستان آتش از مهم‌ترین اخبار بازار نشر امروز است.

«علی از زبان علی (ع)» پرفروش‌ترین کتاب نشرمعارف در فصل بهار

در بهارانه کتاب امسال «علی از زبان علی(ع)» پرفروش‌ترین کتاب شد. این اثر زندگی‌نامه حضرت علی (ع) از زبان خودشان است که با قلمی شیرین و جذاب توسط حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به نگارش در آمده است.

این کتاب که در بردارنده ویژگی‌هایی منحصر به فرد است توجه بسیاری از محققین معارف اهل بیت را به خود جلب کرده است، از جمله آنان حجت الاسلام پناهیان است که در وصف این اثر فرمود: کتاب «علی از زبان علی (ع)» سرچمشه‌ای زلال است که مصارف گوناگون معرفتی دارد. تردید ندارم که جوانان با مطالعه این کتاب از نظر فرکی و روحی به شدت تحت تأثیر حضرت علی (ع) قرار می‌گیرند.

گفتنی است کتاب «علی از زبان علی(ع)» در سه سال انتشار، توسط نشر معارف ۱۵ چاپ و ۳۳ هزار نسخه منتشر شده است.

 

استقبال بالا، کتاب «حمید حسام» را به چاپ دوم رساند/ مهاجری از سرزمین آفتاب

کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب»، تازه‌ترین اثر حمید حسام است که با همکاری مسعود امیرخانی اخیراً از سوی سوره مهر منتشر شده بود با استقبال خوب مخاطبان به چاپ دوم رسید.

کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب»، تازه‌ترین اثر حمید حسام است که با همکاری مسعود امیرخانی اخیراً در دسترس علاقه‌مندان به خاطرات دفاع مقدس قرار گرفته است، این کتاب همزمان با فعالیت نمایشگاه کتاب مجازی انتشارات سوره مهر چند روز پس از رونمایی به چاپ دوم رسید.

استقبال خوب از کتاب حمید حسام موجب شد چاپ اول آن به اتمام رسید و از امروز چاپ دوم این اثر عرضه می‌شود.

این کتاب، روایتی است از زندگی تنها مادر شهید ژاپنی هشت سال دفاع مقدس، خانم کونیکو یامامورا که بعد از ازدواج با یک ایرانی، نام «سبا بابایی» را انتخاب می‌کند، در این کتاب از زندگی پر فراز و نشیب خود سخن گفته است: از زمانی که با همراهی و همدلی همسرش با اسلام آشنا می‌شود تا دورانی که وارد ایران می‌شود و شاهد اتفاقات و حوادث متعددی از جمله قیام خرداد ۴۲ و در نهایت پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی است.

حسام که تجربه خوبی در خاطره‌نویسی دفاع مقدس دارد و تاکنون آثار متعددی از او از جمله «خداحافظ سالار» و «وقتی مهتاب گم شد» منتشر شده است، می‌گوید «مهاجر سرزمین آفتاب» متفاوت‌ترین اثر اوست.

او معتقد است خاطرات زنان از جنگ تحمیلی، لایه جدیدی از مسائل اجتماعی دهه ۶۰ را پیش روی مخاطب می‌گذارد.

وی در مراسم رونمایی از این کتاب گفت: خاطرات کونیکو یامامورا «سبا بابایی» دربرگیرنده مجموعه‌ای از اتفاقات شگفت‌انگیز و بی‌بدیل است. شاید ۸۰ سال زندگی را به سادگی نمی‌توان در یک کتاب ۲۶۵ صفحه‌ای نوشت، اما وقتی به دو ساحت کتاب نگاه می‌کنیم، برای کسانی که علاقه‌مندان موضوع هجرت‌اند، جذاب است. از طرفی جذابیت بیشتر این کتاب هجرت معنایی است که راوی از ژاپن به ایران و با ورود به دین اسلام، آن را برمی‌انگیزد.

وی به نکات جذاب کتاب «مسافر سرزمین آفتاب» اشاره کرد و عنوان کرد: در شناسنامه هیچ کسی غیر از خانم یامامورا نام مادر شهید ژاپنی نوشته نشده است و هیچ شخص ژاپنی غیر از ایشان کارت بسیج مستضعفین ندارد، همین چند موضوع و مصداق کافی است که بدانیم ما با یک موضوع بسیار جذب در کتاب مهاجر سرزمین آفتاب روبرو هستیم.

 

گلعلی بابایی با «کوهستان آتش» به بازار نشر می‌آید

گلعلی بابایی، نویسنده، از آماده انتشار شدن جدیدترین اثر خود با عنوان «کوهستان آتش» خبر داد و گفت:‌ این اثر‌ کتاب پنجم از مجموعه «حماسه 27» است که با مشارکت توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه و نشر 27 بعثت منتشر می‌شود.

م/امروز در بازار نشر

وی ادامه داد:‌ در روند پژوهش و نگارش این کتاب از منابع شنیداری و مکتوب مرکز اسناد و همچنین مؤسسه حفظ آثار سپاه محمدرسول‌الله(ص) بهره بردم. این کتاب در 12 فصل سامان یافته و از اردیبهشت تا آذر سال 62 را در بر می‌گیرد.

بابایی افزود:‌ فعالیت‌ها و عملکرد نظامی لشکر 27 در عملیات‌های والفجر3، والفجر4 و عملیات لغو شده‌ والفجر5 جزو موضوعات محوری این کتاب است که هم‌اکنون مراحل پایانی چاپ را می‌گذراند.

 نویسنده کتاب «همپای صاعقه» تصریح کرد:  در این کتاب تلاش کردم تا با تشریح فشرده‌ تأثیرات پس‌لرزه‌های ناشی از عدم موفقیت تلاش‌های نظامی ایران در نبردهایی مانند والفجر مقدماتی و والفجر1 به بازسازی رده‌های ستادی و عملیاتی لشکر 27 از آن دو نبرد و انتقال این یگان از جنوب به غرب و ... بپردازم. مهمترین تحول در این دوره تاریخی، تغییر گرایش و توجه فرماند‌هان ارشد سپاه و ارتش از دشت‌های خوزستان به اجرای عملیات‌های کوهستانی در جبهه‌های میانی و شمال‌غرب کشور بوده است.

وی گفت: در این بازه‌ زمانی ناگفته‌های فراوانی از حاکم بودن عقلانیت، تدبیر و مظلومیت رزمندگان و فرماندهان جنگ وجود دارد که متأسفانه تاکنون کمتر به آنها پرداخته شده است. لغو عملیات والفجر5 در محور بمو ـ دربندی‌خان با وجود آن همه تلاش‌هایی که برای به ثمر رسیدنش کشیده شده بود، مصداق بارزی از عقلانیت حاکم بر جنگ ما است./826/ت303/ق

ارسال نظرات