۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۵۶۵۷۸
فتنه خاکستری (۳۹)

عمده مشکلات و گرانی‌ها ناشی از ضعف عملکرد دولت فعلی است

عمده مشکلات و گرانی‌ها ناشی از ضعف عملکرد دولت فعلی است
نماینده خبرگان با بیان اینکه آقای موسوی خوئینی ها در نامه خود هیچ سخنی از پیشرفت ها و افق روشن انقلاب به میان نیاورده است، گفت: این نامه نوعی فرار رو به جلو است.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در واکنش به نامه موسوی خوئینی ها به رهبر معظم انقلاب گفت: آقای موسوی خوئینی ها در این نامه تعدادی از مشکلات و معضلات کشور همچون آسیب دیدگی باورهای مردم، بی اعتمادی مردم به مدیریت کلان کشور، تورم روزافزون و مشکلات معیشتی را برشمرده و سعی می کند آنها را به مدیریت کلان کشور متصل کند.

وی ادامه داد: همه مواردی که آقای موسوی خوئینی ها در نامه خود بیان می کند، پیامدها و مشکلاتی است که از ضعف عملکرد دولت ها و دستگاه های اجرایی و در برخی موارد نیز کوتاهی سایر قوا ناشی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری با بیان اینکه خطوط کلی نظام اسلامی کاملاً کارآمد و بدون مشکل است و همه مشکلات از نحوه اجرا و به کارگیری اصول و مبادی ناشی می شود، خاطرنشان کرد: اگر کسی بتواند یک مورد مشکل و ناکارآمدی را نشان دهد که از یک اصل اساسی نظام جمهوری اسلامی ناشی شده باشد، بنده به او جایزه خواهم داد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: آقای موسوی خوئینی ها بعد از انقلاب اسلامی مسؤولیت های متعددی را در عرصه های مختلف دارا بوده که از این میان می توان به عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی در سال 68، مسؤولیت احراز صلاحیت های ریاست جمهوری دوره اول، عضویت در مجلس خبرگان، دادستانی کل کشور، امیرالحاج کشور در مناسک حج و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد؛ به عبارت دیگر آقای موسوی خوئینی ها در هر سه عرصه تقنین، اجرا و قضا مسؤولیت های کلیدی داشته و باید در حال حاضر پاسخگو باشد، نه این که در مقام مطالبه گر و پرسشگر ظاهر شود.

وی تأکید کرد: در دوره 41 ساله انقلاب اسلامی عمده دوره های دستگاه اجرایی کشور در اختیار طیف هم جهت آقای موسوی خوئینی ها بوده است، بنابراین اگر بنا باشد گروه و یا طیفی پاسخگو باشد، خود آنها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری با بیان اینکه نامه آقای موسوی خوئینی ها به منزله فرار رو به جلو برای سر باز زدن از پاسخگویی و خود را تبرئه کردن است، ابراز داشت: در 7 سال گذشته نیز دولتی روی کار است که کاملاً مورد حمایت امثال آقای موسوی خوئینی ها بوده و ما می دانیم که عمده مشکلات و گرانی ها ناشی از ضعف عملکرد دولت فعلی است.

رییس انجمن علمی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه آقای موسوی خوئینی ها در نامه خود تنها به مشکلات اشاره کرده و هیچ سخنی از پیشرفت ها و افق روشن انقلاب اسلامی به میان نیاورده است، گفت: امروز انقلاب اسلامی در منطقه، غربی ها را دچار تشویش کرده و در عرصه های بین المللی موفقیت های بسیاری کسب کرده است.

وی با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت به برکت خون شهید سلیمانی تقویت شده و آمریکا را با ضعف های جدی رو به رو کرده است، مطرح کرد: امروز سپاه سرافراز انقلاب اسلامی به برکت مدیریت داهیانه رهبری می تواند در چندین ساعت مهم ترین پایگاه های آمریکا را مورد هدف قرار دهد و آمریکا نیز نمی تواند هیچ غلطی بکند؛ امثال آقای موسوی خوئینی ها این موارد را چرا نمی بینند؟

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری خاطرنشان کرد: امثال آقای موسوی خوئینی ها باید در نظر داشته باشند که دستگاه های اجرایی و جناح ها در هر مسیری که به رهنمودها، نصایح و سفارش های مشفقانه رهبری عمل کردند شاهد رشد و پیشرفت بوده ایم، اما در هر جایی که جناح ها به ویژه جبهه اصلاحات به رهنمودهای رهبری توجه نکردند شاهد پسرفت و مشکلات عدیده بوده ایم./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات