۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۵۶۶۲۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

والدین بیش از پیش در تربیت دختران شایسته بکوشند

والدین بیش از پیش در تربیت دختران شایسته بکوشند
حجت الاسلام انصاری راد با تاکید بر اهتمام ویژه والدین در تربیت فرزندان به خصوص دختران، گفت: والدین باید بیش از پیش، دختران شایسته را تربیت و به جامعه اسلامی تحویل دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد پیش از ظهر امروز در نشست با کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان به مناسبت دهه کرامت، گفت: این دهه همچون دیگر مناسب های مذهبی و معنوی، دارای آثار و برکاتی برای جامعه اسلامی است و بزرگداشت این گونه مراسمات از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است که باید به نحو مطلوب برگزار شود.

وی، احیای مراسم و مناسبت های مذهبی را از وظایف ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی دانست و افزود: دهه کرامت ظرفیت بی نظیری است که باید در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی از آن بهره برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: اگرچه به دلیل شیوع ویروس کرونا، برنامه های ویژه دهه کرامت همچون سال های گذشته پرشور برگزار نشد اما باید از حداقل فرصت های موجود برای شناخت هرچه بیشتر فضائل اخلاقی حضرت معصومه(س) استفاده کرد.

حجت الاسلام انصاری راد با بیان اینکه حضرت معصومه(س) با انجام سفر برای دیدار امام رضا(ع) عطوفت را به اوج رساند، گفت: مطالعه سیره اخلاقی کریمه اهل بیت(ع) می تواند کمک بزرگی به بهبود و تقویت روابط خانوادگی در جامعه کنونی کند.

وی با تاکید بر اینکه عفاف و حجاب و پاکدامنی حضرت معصومه (س) بهتربن الگوی زنان و دختران در جامعه کنونی است، بیان داشت: نگاه عمیق آن حضرت به موضوع مهم عفاف و حجاب از دیگر آثار مثبت و سازنده حضرت معصومه (س) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بر اهتمام ویژه والدین در تربیت فرزندان به خصوص دختران تاکید کرد و افزود: از آنجایی که دختران امروز، مادران فردا هستند روز دختر این نوید را به والدین می‌دهد که دختران شایسته را تربیت و به جامعه اسلامی تحویل دهند.

حجت الاسلام انصاری راد با تاکید بر تربیت صحیح فرزند گفت: والدین برای آشنایی بیشتر با شیوه‌های صحیح تربیت فرزند و تحقق این امر مهم باید متون تربیت دینی و اسلامی را مطالعه کنند. چرا که برخی موارد سختگیرانه در تربیت فرزند، نتیجه معکوس در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در فرهنگ اهل بیت(ع) تمامی موازین تربیتی رعایت شده که والدین باید آنها را مدنظر قرار دهند، ابراز داشت: تربیت در مدارس و دانشگاه ها نیز حائز اهمیت بوده و جامعه نیز باید به وظیفه خود در تربیت فرزندان توجه ویژه داشته باشد و محیط سالم و عاری از هر گونه ناهنجاری را برای آنان فراهم سازد./851/پ210/ب1

ارسال نظرات