۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۶۵۶۶۸۳
آسیب شناسی مشکلات عرصه تبلیغ (۵)

حجت الاسلام رضوی مهر: نهادهای تبلیغی از عمل کردن به صورت جزیره‌ای دوری کنند

حجت الاسلام رضوی مهر: نهادهای تبلیغی از عمل کردن به صورت جزیره‌ای دوری کنند
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با تأکید بر فاصله گرفتن نهادهای تبلغی از عمل کردن به صورت جزیره‌ای تهیه نقش راه و وحدت رویه در عرصه تبلیغ را ضروری دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی مهر در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به عدم هماهنگی میان نهادهای فرهنگی و تبلیغی با بیان این که امروزه مبلغان جهادی از بروکراسی نهادهای تبلیغی در رنج و مشقت هستند، اظهار کرد: عدم همکاری نهادها و سازمان های اعزام کننده تبلیغی موجب موازی کاری شده است.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب ادامه داد: امروزه در بحث تبلیغ نیازمند وحدت رویه و در عین حال طرح هایی برای پاسخ گویی به نیازهای روز هستیم؛ مهندسی فرهنگ تبلیغ دین، امری اجتناب ناپذیر است که همه نهادهای حوزوی باید برای ایجاد طرحی فراگیر و سامانه های لازم در عرصه تبلیغ زیر نظر شورای عالی حوزه های، تبلیغ را سهولت بخشند.

وی معرفی چهره های گمنام در عرصه تبلیغ را ضروری دانست و افزود: نباید در عرصه تبلیغ به چهره های تلویزیونی  و مطرح اکتفا کرد همچنین تبدیل کردن بیانات تبلیغی مبلغان اسلام ناب محمدی(ص) به میراثی مکتوب برای بهره مندی و معرفی به نسل آینده تبلیغی ضروری است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که دانشکده تبلیغ در راستای سایر مراکز حوزوی، برای پاسخ‌گویی به نیازهای نظام اسلامی و جامعه اسلامی مورد غفلت واقع شده است، اظهار کرد: امروزه اثربخشی تبلیغ مجازی کمتر از تبلیغ حقیقی و فیزیکی نیست بنابراین به چه دلیل سامانه وبلاگ اختصاصی برای هر مبلغ در مراکز تبلیغی را مشاهده نمی کنیم؟

وی ادامه داد: با گذشت نزدیک به چهل سال از عمر دفتر تبلیغات اسلامی، کارها به صورت ابتدایی، بدون برنامه ریزی و نقشه راه اجرا می شوند بنابراین مسؤولان تبلیغ باید با دبیرخانه دائمی تبلیغ ویژه حوزه های علمیه نواقص را رفع و با اعتماد به افکار طلاب جوان و انقلابی، مطالبات رهبر معظم انقلاب و سایر مراجع را جامعه عمل بپوشاند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با تأکید بر عمل نکردن در عرصه تبلیغ به صورت جزیره ای افزود: در عرصه تبلیغ باید مانند یک طبیب حاذق نیازهای شهرها، روستاها و دانشگاه ها را شناسایی و بر اساس رفع مشکلات و طرح برنامه جامع، نقشه راه را مهندسی شده طی کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم با ایجاد تریبون آزاد برای گفت‌وگو سازی در امر تبلیغ، از روزمرگی دست کشیده و بر اساس زمان حرکت کردن را در یابیم؛ تبلیغ باید با کد و شناسه اما روحیه جهادی از این حالت بسته خارج و انجمن جهادگران تبلیغی را بها دهیم تا مبلغان با اخلاص که مرزبانان عقیدتی جبهه اصلی اسلام به شمار می آیند را قدردانی کنیم./1324/ت302/ف

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناطقی محمد صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
آستانه نقد تحملپذیری در حوزه ضعیف است.
0
0