۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۶۰۴۵۶۵
معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

مبلغان برای جذاب شدن منبرها از ابزار روز استفاده کنند

مبلغان برای جذاب شدن منبرها از ابزار روز استفاده کنند
حجت الاسلام روستا آزاد با بیان این که منبرها باید جذاب سازی شوند، گفت: استفاده از فنون قدیمی برای اقبال مخاطبان کافی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام روستا آزاد در سلسله نشست های طلیعه رمضان که عصر شنبه در سالن همایش های غدیر برگزار شد با بیان این که چنین نشست هایی مکمل مباحث مربوط به محتوای تبلیغی است، گفت: مبلغان باید با استفاده از این نشست ها، متناسب با فضای مخاطبین دست به خلاقیت زنند و آنچه که در این جلسات عرضه می شود نکاتی است که در نظر سنجی ها به دست آمده است.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: در سال جاری سه ره توشه عمومی، خانواده و مناطق مشترک شیعه و سنی تدوین شده که مبلغان می توانند برای دریافت ره توشه ها به سامانه اینترنتی بلاغ مراجعه کنند.

وی با تأکید بر این که منبرهای تبلغیی باید جذاب سازی شوند، گفت: عمده اطلاعاتی که امروزه بیشتر به مردم عرضه می شود بصری است و فیلم هایی که امروزه در یک روز می توان دید، دیدن آنها در گذشته شاید چندین ماه طول می کشید بنابراین اکتفا کردن به گوش مخاطب نمی تواند ما را به اهداف برساند و هر مقدار منابر خود را جذاب کنیم به اقبال مخاطب کمک خواهد کرد و تکیه بر فنون گذشته برای انتقال اطلاعات کمکی نخواهد کرد.

حجت الاسلام روستا آزاد با اشاره به دیدار اعضای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: یکی از نکات ایشان توجه به آسیب شناسی تبلیغ بود که بیان کردند تعدادی که اعزام می کنید چه اتفاقی در ذهن و باور مخاطب اتفاق می افتد و ثمره کار چیست؟ در ادامه نیز بیان کردند اگر یک روحانی مدتی در منطقه ای است، نتیجه زحمات او باید مصونیت بخشی به جوانان منطقه باشد و مبلغی که نتوانست در مقابل سیل تهاجمات فرهنگی مصونیت ایجاد کند به هدف نرسیده است.

وی در ادامه به حضور گروه های جهادی در خدمت رسانی به مردم سیل زده اشاره کرد و افزود: حضور نیروهای جهادی عزیز در دورانی اتفاق افتاده است که در فضای مجازی منتشر می کردند انگیزه انسانی از بین رفته است و مردم به دلیل درگیری اقتصادی به فکر یکدگیر نیستند اما چنین اتفاقی اثبات کرد که جامعه ما با طراوت است و انگیزه دینی در میان جوانان موج می زند.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که روحانیت باید از ظرفیت نیروهای جهادی استفاده کند، اظهار کرد: نیروهای جهادی دارای ظرفیت فراوانی هستند که روحانیت باید ظرفیت جهادی را احیا و از آن استفاده کند./1324/پ202/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات