۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۶۵۶۷۰۱
مدیر حوزه علمیه کاشان:

فضای مجازی عرصه جدیدی برای تبلیغ دین و فرهنگ است

فضای مجازی عرصه جدیدی برای تبلیغ دین و فرهنگ است
حجت الاسلام والمسلمین فرجی فضای مجازی را عرصه و میدان جدیدی برای تبلیغ دین و فرهنگ دانست و گفت: اگر در فضای مجازی حضور نداشته باشیم دشمن حضور خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی کاشان، گفت: راهکار‌های عبور از فضای مجازی و استفاده صحیح از فضای مجازی برای خانواده‌ها باید بیان شود.

وی فضای مجازی را عرصه و میدان جدیدی برای تبلیغ دین و فرهنگ دانست و گفت: اگر ما نتوانیم در فضای مجازی حضور پررنگ داشته باشیم دشمن با حضور خودش این فضا را پر رنگ خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی ابراز کرد: فعال بودن افرادی که در فضای مجازی مسؤولیت فعالیت دارند، تهیه خوراک مناسب برای فعالان در این عرصه، انتشار محتوای کتاب‌های کوچک مفید با موضوعات مختلف کوتاه خانواده در فضای مجازی می‌تواند بسیاری از آسیب‌های خانواده را خنثی کند.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم فضای مجازی را فعال و تقویت کنیم در فضای مجازی تاثیرگذار خواهیم بود، گفت: متاسفانه چالش امروز جامعه اسلامی ما آسیب‌های فضای مجازی است.

مدیر حوزه علمیه کاشان از عدم اعتقاد دولت به اینترنت ملی در فضای مجازی انتقاد کرد و افزود: به دلیل درآمد بالای دولت از فضای مجازی اعتقادی به شبکه سازی ملی در فضای مجازی وجود ندارد و مسدود شدن این فضا به سود دولت نیست.

به گفته وی با وجود آسیب‌های فضای مجازی، شبکه ملی اطلاعات کشور هنوز فعال نیست و برای همین است که حوزه علمیه و آیت الله اعرافی به دنبال راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در داخل کشور هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با انتقاد از اینکه در رسانه ملی شبکه‌ای برای پاسخگویی به شبهات جوانان وجود ندارد، گفت: در حالیکه شبکه قرآن و جوانان فعال است، اما در این شبکه ها برنامه‌ای برای پاسخگویی به شبهات جوانان و مسائل اخلاقی و تربیتی وجود ندارد.

به گفته وی شبکه‌هایی که می‌توانند مسائل فرهنگی حجاب و عفاف و آسیب‌های جامعه را منعکس کنند در رسانه ملی وجود ندارد.

مدیر حوزه علمیه کاشان اظهار داشت: چالشی که امروز رسانه ملی با آن روبرو است این است که اگر برنامه‌هایی برای فضای مجازی داشته باشد بیشتر به فرصت‌های فضای مجازی می‌پردازد و از کنار آسیب‌های فضای مجازی به راحتی می‌گذرد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات