۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۵۶۷۱۵
آیت الله مهدوی مطرح کرد؛

توصیه های روایی برای بهداشت جسم انسان

توصیه های روایی برای بهداشت جسم انسان
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: هرکدام از اعضای بدن منافع مختلفی برای انسان دارد، استنشاق کردن که از مستحبات وضو است میکروب های بینی را خارج می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در جلسه بهداشت، با بیان اینکه بنابر روایت هرکدام از اعضای بدن تصرف‌های گوناگونی دارند و کارهای متعددی برای انسان انجام می‌دهند، گفت: اعضای بدن برای انسان منافع گسترده‌ای دارند، انسان باید در این روایات دقت نظر داشته و آنها را به خاطر بسپارد چرا که هربار که در آن دقت و تأمل کنیم نکات جدیدی دریافت خواهیم کرد.

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: با رعایت بهداشت جسم انسان باید از سلامت اعضای بدن محافظت کند، یکی از اعضای مهم بدن حنجره و گلو است، که هم مسیر عبور هوا است و هم به کمک زبان و لب و دندان انسان می‌تواند کلمات متعددی را تکلم بکند، این یکی از کارهای بزرگ الهی است که برای انسان فراهم کرده است.

وی با اشاره به کاربردها و فواید برخی از اعضای بدن، خاطرنشان کرد: همین دندان و زبان و لب در کنار کمک کردن به تکلم ما کارهای بسیار دیگری برای ما انجام می‌دهند، بنابر روایت یکی از فواید خاص دندان که کمتر کسی به آن آگاهی دارد این است که دندان تکیه گاه برای لب ها است و این موضوع در حالت چهره و زیبایی انسان بسیار اثرگذار است.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه لب ها مانند دو لنگه در هستند و این از فواید لبها برای دهان انسان است، اظهار کرد: انسان با استفاده از اعضای بدن کارهای بسیاری می‌تواند انجام بدهد که گاهی به آنها دقت هم ندارد، روایت می‌فرماید دو روزنه در حلق انسان قرار دارد که یکی برای عبور هوا و دیگری برای فروبردن غذا است که زبان کوچک در انتهای حلق وظیفه هدایت غذا و ممانعت از ورود غذا به روزنه مخصوص هوا را برعهده دارد و این بسیار هوشمندانه است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خلقت بدن انسان را بسیار دقیق و هوشمندانه توصیف کرد و گفت: یکی از مستحبات وضو استنشاق کردن است، زمانی که انسان تنفس می‌کند میکروب‌ها وارد بینی او می‌شوند و استنشاق این میکروب‌ها را خارج می‌کند، این خاصیت یک عمل مستحب است و همین نشان دهنده اهمیت و فواید اعمال واجبی است که دین برای ما تعیین کرده است.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) می‌فرمایند پس از میل کردن شیرینی با سرکه قرقره کنید، این عمل باعث می‌شود بیماری‌هایی که پس از طولانی مدت بر حنجره عارض می‌شود از بین برود و چربی‌ها و شیرینی‌هایی که در انتهای گلو جمع و باعث بیماری می‌شود از بین برود، اینگونه امراض در طولانی مدت خود را بروز می‌دهند و به بدن انسان آسیب می‌زنند./1304/پ203/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات