۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۵۶۷۴۸
عضو مجمع نمایندگان طلاب:

نقش طلاب و اساتید باید در سیاست گذاری های کلان حوزه پر رنگ شود

نقش طلاب و اساتید باید در سیاست گذاری های کلان حوزه پر رنگ شود
حجت الاسلام مبهوتی خواستار پررنگ شدن نقش طلاب در تصمیم گیری های حوزه شد و گفت: مجمع نمایندگان صرفا جایگاه مشورتی دارد و طرح های آن الزام آور نیست.

حجت الاسلام احمد مبهوتی عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با ارزیابی عملکرد شورای عالی حوزه های علمیه در دوره های گذشته و شرایط کنونی حوزه های علمیه به بیان مهم ترین اولویت ها در دوره جدید پرداخت.

وی ساماندهی ساختار حوزه های علمیه را بر اساس تلاش دوره های گذشته دانست و گفت: در دوره  های گذشته سیاستگذاری های کلان و بازنگری ها سبب شد به ساختار کنونی برسیم؛ همچنین در دوره قبل با انتخاب آیت الله اعرافی توسط شورای عالی حوزه های علمیه تغییرات خوبی را شاهد بودیم و این به جهت توانمندی مدیریت جدید است.

نماینده مرند و جلفا در مجمع نماینگان طلاب اصلاح بعضی از ساختار ها را خوستار شد و اظهار داشت: طلاب در مدیریت و تصمیم گیری کلان حوزه تاثیری ندارند و بهتر است به این بعد توجه بیشتری شود گرچه طلاب، نمایندگان را انتخاب می کنند اما این مجمع فقط بازوی مشوری است و الزاماتی در پی ندارد.

حجت الاسلام مبهوتی اولویتی که نیاز به سیاستگذاری در دوره جدید دارد را موضوع تمرکز طلاب در قم و عدم بازگشت آنان عنوان کرد و افزود: طلاب برای تحصیل به قم می آیند ولی پس از سال ها ماندگار می شوند و انگیزه ای برای بازگشت ندارند و شورای عالی حوزه های علمیه با سیاستگذاری و برنامه ریزی مالی و تبلیغی می تواند زمینه بازگشت طلاب را تسهیل کند.

وی در پایان ارائه ساختاری مدون و منظم برای تهذیب و اخلاق برای عموم طلاب را خواستار شد و از فقدان برنامه اخلاقی  انتقاد کرد و گفت: طلاب علاوه بر تحصیل نیاز به تهذیب و اخلاق دارند و اگر برای این مسأله برنام ریزی نشود دچار آسیب های جدی می شویم همان طور که شدیم و هر از گاهی انحرافاتی را در این زمینه شاهد هستیم./1370/ت302/ب1

ارسال نظرات