۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۶۵۶۷۹۶
عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین مطرح کرد؛

آشنایی با عملیات روانی و مخاطب شناسی؛ نیازمندی های تبلیغ مدرن

آشنایی با عملیات روانی و مخاطب شناسی؛ نیازمندی های تبلیغ مدرن
حسین زاده گفت: طلاب برای موفقیت‌آمیز بودن تبلیغ‌شان در میان مردم نیازمند آشنایی با تاکتیک‌های عملیات روانی‌اند و باید در عرصه مخاطب‌شناسی و رهبری افکار عمومی وارد شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دومین نشست از سلسله جلسات تبلیغ مؤثر در گام دوم انقلاب صبح امروز به همت موسسه آموزشی و پژوهشی راه آینده، با موضوع عملیات مؤثر تبلیغی در بستر گام دوم انقلاب با حضور دکتر محمدصالح حسین زاده برگزار شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به موضوع جلسه و ارتباط تبلیغ با عملیات روانی، گفت: عملیات مؤثر تبلیغی در بستر عملیات روانی دشمن بهترین عنوان انتخاب شده برای این جلسه بود؛ زیرا پس از مطالعات و تفکراتی که انجام دادم، روابط عمیق بین این دو را درک کردم.

وی با تأکید بر این‌که تبلیغ دو معنای رساندن و رسانیدن را به ذهن منتقل می‌کند، افزود: رساندن به معنای ارائه چیزی به کسی است ولی رسانیدن افزون بر صرف انتقال، نفوذ در قلب را نیز به همراه دارد؛ عملیات روانی نیز عینا همین دو معنا را به ذهن متبادر می‌کند.

حسین زاده عامل هدایت را همراهی افکار عمومی به همراه شناخت شخصیت افراد دانست و تاکید کرد: ما برای افزایش تاثیر سخنان خود بر روی مخاطب باید فرایندی را طی کنیم که بدین گونه است؛ در ابتدا باید ذهن مخاطب را تعریف کرده تا به نیازها و ذائقه مخاطب‌مان پی ببریم.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) ادامه داد: در ادامه باید روابط را به‌گونه‌ای تنظیم کنیم و با مخاطب همراه شویم که اعتماد او را جلب کرده و در آخر برروی تصمیم‌گیری او تاثیر بگذاریم. همه اینها برای این است که مسیر جدیدی را برای مخاطب تعریف کنیم و شاخص‌هایی را به او ارائه کنیم.

حسین زاده مشخص کردن هدف، اصول و ابزار را برای تأثیرگذاری فعالیت های فرهنگی ضروری دانست و گفت: برای تعیین کردن این روند و به نتیجه رساندن آن باید مطالعه کرد، نیازها را شناخت و برای خود مسئله سازی کنیم.

وی مخاطب شناسی را از نیازهای اساسی یک مبلغ ذکر کرد و اظهار داشت: ‌باید متناسب با مخاطب محتوا تولید کنیم و با بهترین ابزار، چه مستقیم و چه غیر مستقیم آن محتوا را به مخاطب نوجوان، جوان یا پیر منتقل و در آنها نهادینه کنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) در پایان خطاب به مبغان توصیه کرد: این مسئله را یادتان باشد که عملیات روانی بُعد اجتماعی جنگ نرم است و ما برای پیروزی در این نبرد، نیازمند شناخت روش‌ها و تاکتیک‌های عملیات روانی هستیم./882/پ202/ب1

ارسال نظرات