۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۶۵۳۰۷۸
روایت جنایت (۶)

خط رسانه‌ای صهیونیسم برای استیلا

خط رسانه‌ای صهیونیسم برای استیلا
نفوذ صهیونیسم در رسانه‌های جهان توسط فردی به نام «رابرت مرداک» کلید خورد. او صاحب طیف گسترده‌ای از پایگاه‌های رسانه‌ای چون «فاکس نیوز»، «تایمز» و «ساندی تایمز» است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، فلسطین مهمترین نقطه استراتژیکی‌ جهان است که در محل تلاقی سه قارۀ آسیا، آفریقا و اروپا قرار دارد. نقطۀ مذکور، مهد پرورش حضرت اسحاق، یعقوب و فرزندان ایشان است که به‌خاطر ناشکری بنی‌اسرائیل، نبوت و برتری از آن‌ها سلب و به فرزندان حضرت اسماعیل عنایت شد. با این وجود یهود خود را قوم برتر و مستحق حضور در «ارض موعود» می‌داند تا ظهور حضرت حجت را تحت الشعاع قرار بدهد. موضوعی که پیش‌تر از بعثت پیامبر اکرم تا کنون در حال دنبال شدن است.

جستجو در میان منابع تاریخی و رسانه‌ای، آغاز عملیات روانی و تبلیغات رسانه‌ای جدی و کلان‌تر را از جنگ جهانی دوم یعنی در تاریخ 1939 به طور جدی توسط کشورهای درگیر جنگ نشان می‌دهد. همین موضوع یکی از زمینه‌های مهم شکست اعراب در جنگ استقلال بود. رسانه‌های صهیونیست از تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌ها برای جذب سرباز، مهاجر و تضعیف روحیه مسلمانان استفاده کردند.

 

خط آتش رسانه صهیونیسم برای تاسیس رژیمی غاصب

 

آن روزها مخاطبان عملیات روانی اسرائیل یهودیان، مردم ساکن فلسطین و در نهایت ساکنان منطقۀ جنوب غرب آسیا بود؛ اما با گسترش و پیشرفت صنعت ارتباطات و افزایش سرعت انتقال اخبار، اسرائیل دامنۀ هدف رسانه‌های خود و وابستۀ به خود را به عموم مردم جهان افزایش داد. آن‌ها همچنین با برنامه‌های مختلف و گسترده، رسانه‌های مطرحی چون BBC که جهت تخریب رضا پهلوی تاسیس شده بود را توجیه کردند تا در جهت پیش‌برد اهداف خود یعنی سلطه بر تمام مردم جهان، حرکت کند.

نفوذ صهیونیسم در رسانه‌های جهان توسط فردی به نام «رابرت مرداک» کلید خورد. او صاحب طیف گسترده‌ای از استودیوهای فیلم‌سازی و شبکه‌های خبری چون «فاکس نیوز»، «تایمز» و «ساندی تایمز» است. به اعتراف «ساره هومان»، خبرنگار یهودی آمریکایی در روزنامه ساندی تایمز، او و دیگر روزنامه‌نگاران تنها در 48 ساعت، افکار عمومی آمریکا را در جریان بمباران نیروگاه‌های اتمی عراق توسط صهیونیست‌ها تحت عنوان «عملیات اپرا» در سال 1981 را تغییر دادند. اعتراف ساره هومان نشان‌گر نقش بی‌بدیل رسانه‌های وابسته به اسرائیل در جهت‌دهی افکار عمومی دربارۀ رژیم نحس اسرائیل است.

 

خط آتش رسانه صهیونیسم برای تاسیس رژیمی غاصب

 

از ابتدای ورود صهیونیست‌ها به «فلسطین»، با خودشان جنگ را به ارمغان آوردند. بعد از تأسیس «حزب الله لبنان» و «تشکیلات خودگردان حماس» و به‌طور کلی از سال 2000 میلادی، از هیچ اقدامی برای ترور رهبران آن‌ها دریغ نکردند. شهیدانی مثل «عماد مغنیه» و «مهندس محمد الزراوی» از جمله افرادی هستند که توسط سازمان جاسوسی ـ تروریستی موساد به شهادت رسیدند.

سیاست‌مداران استکبار، در کنار افزودن عنوان گروه‌های مقاومت به لیست گروه‌های تروریستی و خارج کردن اسم «سازمان مجاهدین خلق» از لیست مذکور، در رسانه‌های خود و حتی در بازی‌های رایانه‌ای و سینما، عنوان تروریسم را هم ردیف گروه‌های مقاومت و تمثال تروریسم را «حماس» قرار دادند. همچنین بعد از تروریستی خواندن «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»، رسانه صهیونیستی اینستاگرام به حذف تمامی حساب‌ها و تصاویر مشابه لوگوی سپاه پاسداران در شبکه خود پرداخت.

 

خط آتش رسانه صهیونیسم برای تاسیس رژیمی غاصب

 

این تنها اقدام‌های رسانه‌ای غرب در مقابل گروه‌های مقاومت نبود، بلکه بعد از ترور «سپهبد قاسم سلیمانی» در نزدیکی فرودگاه بغداد، اجازه نشر هیچ‌گونه تصویر از این شهید را ندادند و حتی در صورت استفاده از نام و هشتگ شهید سلیمانی در اینستاگرام، حساب افراد مسدود می‌شود.

برچسب «تروریست»، عنوانی برای تخریب چهره گروه‌های ضد استکبار و ضد صهیونیستی در نزد افکار عمومی و جهانی است. صهیونیسم جنبش حماس را به عنوان تروریسم مطرح می‌کند، آن‌چنان که حتی در بازی مشهور «کانتر» نیز، شخصیت‌های تروریست، نمادهای شاخص گروه‌های مقاومت هستند.

 

خط آتش رسانه صهیونیسم برای تاسیس رژیمی غاصب

 

بازنمایی فلسطینی‌ها در فیلم سینمایی «جنگ جهانی زد» نیز مورد توجه قرار گرفت. هالیوود برای افزودن اسرائیل و تخریب چهرۀ اسلام در این فیلم، حدود 75 میلیون دلار بیشتر هزینه کرد. این تغییرات موجب شد هزینۀ فیلم از 125 میلیون دلار به حدود 195 میلیون دلار برسد.

رسانه‌های صهیونیستی نه‌تنها در بازی‌های رایانه‌ای و فیلم‌های سینمایی به تخریب حماس پرداختند بلکه تلاش رسانه‌های آن‌ها موجب شد دادگاهی در مصر، که روزی خط مقدم جنگ با اسرائیل بود؛ حماس را گروهی تروریستی بخواند و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی را از این تغییر رفتار و عقیده بسیار خشنود سازد.

 

خط آتش رسانه صهیونیسم برای تاسیس رژیمی غاصب

 

هدف اصلی رژیم صهیونیستی، تحت عنوان «نیل تا فرات»، با آغاز انقلاب اسلامی ایران ناکام ماند. هنری کیسینجر هم که از طرح «سایکس ـ پیکو» جدید سخن گفته بود تا در سال 2000 آغاز شود نیز با ظهور حزب الله لبنان و جنبش‌های مقاومت در منطقه، یکی پس از دیگری شکست خورد. طرح حاضر با اشغال کشورهای منطقه مثل افغانستان و عراق شروع شد. گفتنی است شهادت سپهبد سلیمانی، تیر خلاص به این طرح بود.

ظهور داعش و گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه نیز از برنامۀ مهم صهیونیست‌ها برای رسیدن به آقایی در منطقه بود که با ورود ایران و سازماندهی در ابتدا توسط «سردار شهید حسین همدانی» و سپس «سپهبد شهید قاسم سلیمانی» شکست خورد.

تلاش‌های مذبوحانۀ اسرائیل به همین جا ختم نشد؛ طرح «سنی آمریکایی» و «شیعه انگلیسی» نیز در اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی با درایت رهبر معظم انقلاب در ایجاد وحدت بین شیعه و سنی راه به جایی نبرد. به‌حق هر ندای تفرقه بین شیعه و سنی از بلندگوی دشمن و راه مقابله با دشمن، سر دادن ندای «وحدت» است؛ عاملی که اگر رعایت می‌شد، شاهد «نکبت» سال 1948 نبودیم.

محمدحسین کتابی

منابع:

عملیات روانی رژیم صهیونیستی، حجت الله مرادی

تهاجم خاموش، محمدرضا ابراهیمی کیاپی

فصلنامه مطالعات عملیات روانی، جمعی از نویسندگان

شگردهای خبرنویسی، حسن قربانی

نفوذ صهیونیسم بر رسانه‌های خبری، فواد رفاعی

دشمن شدید، مهدی طائب

www.mashreghnews.ir

 

/ی702/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۳
خسته نباشید
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
این یادداشت قوی بود و سرویس فرهنگی شما همیشه به روز و متناسب با زمان خویش اقدامات به جا دارد.
احساس میکنم که سرویس فرهنگی کمتر درگیر شعارزدگی است و سرویس هایی دیگه از این موضوع رنج می برند.
2
0