۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۶۵۶۸۵۶
معاون تبلیغ اوقاف مصر:

وطن‌پرستی شرط اقامه شعائر دینی است

وطن‌پرستی شرط اقامه شعائر دینی است
معاون تبلیغ اوقاف مصر با اشاره به اهمیت وطن‌پرستی تاکید کرد که اقامه دین و شعائر دینی نیازمند وطن پرستی است و بدون آن، شعائر دینی باقی نمی‌ماند.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، شیخ ایمن ابوعمر معاون تبلیغ وزارت اوقاف مصر در خطبه‌های امروز نماز جمعه که به دلیل رعایت نکات بهداشتی و جلوگیری از انتشار کروناویروس با 20نمازگزار برپا شد، به تبیین مفهوم‌شناسی «وفای به وطن» پرداخت.

شیخ ایمن تاکید کرد: اعتراف به فضل و رحمانیت الهی نشانه اخلاق نیکو است همانگونه که دفاع از کشور و ملی‌گرایی از برترین نمودهای وفای به وطن است.

وی افزود: حب به وطن از سیره‌های رسول گرامی اسلام است. ایشان در دعاهای خویش از خداوند امنیت و آرامش مدینه منوره را خواستار شدند. در جنگ بدر نیز که دشمنان به دنبال هجوم بر مدینه بودند، نبی مکرم اسلام(ص) از صحابه برای حفظ مدینه در برابر دشمنان مشورت گرفت و یاران پیامبر اکرم(ص) نیز آمادگی خود را اعلام کردند.

عالم اهل سنت مصر با بیان رابطه دین و وطن خاطر نشان کرد: بدون وطن و سرزمین، اقامه دین و شعائر دینی امکان‌پذیر نیست. باید سرزمینی باشد که در آن دین الهی ترویج گردد. وطن، دایه حافظ و نگهبان ادیان و شرایع است.

معاون تبلیغ اوقاف مصر در پایان با اشاره به ضرورت پذیرش مسؤولیت فردی و اجتماعی در برابر کشور تصریح کرد: نیروهای مسلح مدافع حریم امننیت کشور و پزشکانی که در شرایط کنونی، از جان خود می‌گذرند، شایسته احترام و تجلیل هستند.

محمد رایجی
ارسال نظرات