۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۵۶۸۸۶
توهین به مرجعیت شیعه(3)؛

هشدار صریح به سعودی ها؛ به آیت الله سیستانی توهین نکنید

هشدار صریح به سعودی ها؛ به آیت الله سیستانی توهین نکنید
عربستان به منظور تفرقه افکنی و فتنه گری، رسانه های خود را برای اهانت به شخصیت های عالی رتبه دینی عراق به کار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه الشرق الاوسط کاریکاتور توهین آمیزی را از آیت الله سید علی سیستانی منتشر کرده است.

اهانت این روزنامه سعودی خشم گسترده ملت عراق را در پی داشته است. محافل سیاسی و اجتماعی عراق این اقدام توهین آمیز را به شدت محکوم و اعلام کرده اند که این روزنامه پیش از این هم طی سال های گذشته به منظور فتنه انگیزی و تفرقه، مقاله ها و خبرهای توهین آمیزی را علیه ملت عراق منتشر کرده است.

عربستان که خود با انواع بحران های داخلی از جمله بحران کرونا و خسارت ها و شکست های پی در پی در جنگ با یمن و پرونده فعالان حقوق بشر و اندیشمندان رو به روست، همه این مصیبت ها را نادیده گرفته و با استفاده از رسانه های وابسته به ترویج تنفر و دشمنی و مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر را به منظور بر هم زدن صلح و آرامش داخلی آنها متمرکز شده است. انتشار این کاریکاتور توهین آمیز نمونه ای از این رویکرد است.

نقش تخریبی عربستان در عراق بر کسی پوشیده نیست. کشوری که خود را برادر عراق می داند هزاران تروریست را به این کشور فرستاد تا خود را منفجر کنند. سلمان الموسوی، نماینده ائتلاف دولت قانون در عراق با اشاره به این حقیقت، اسنادی را از حمایت مالی، تسلیحاتی و لوجستیکی عربستان از تروریسم در عراق افشا کرده است.

حیدر العبادی، نخست وزیر سابق عراق نیز در تاریخ 18 اکتبر 2016 در پاسخ به اظهارات عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان گفته بود: "عربستان پیش از این اعتراف کرده است که 5 هزار تروریست سعودی را برای انجام عملیات انتحاری به عراق فرستاده است."

هیلاری کلینتون، نامزد سابقه ریاست جمهوری آمریکا هم پیشتر از این اعتراف کرده بود که داعش، دست پرورده آمریکاست که به گواهی اسناد، از حمایت مالی کامل عربستان برخوردار بوده است اما با فتوای آیت الله عظمی سید علی سیستانی، مرجعیت عالی قدر در عراق، نیروی حشد الشعبی برای مقابله با این گروه تروریستی پا گرفت و ضربه کاری را بر پیکر این طرح مشترک آمریکا و عربستان وارد کرد و تروریسم را از بیخ و بن برکند.

همین حقیقت نشان می دهد که چرا عربستان تا این حد از رهبران و فرماندهان حشد الشعبی کینه دارد. چندی پیش نیز شبکه سعودی mbc به شهید ابو مهدی المهندس اهانت کرده و خشم محافل رسمی و مردمی عراق را برانگیخت.

نکته جالب توجه دیگر، زمان انتشار این کاریکاتور توهین آمیز است. این کاریکاتور در زمانی منتشر شده است که دادگاه ترکیه محاکمه غیابی 20 سعودی نزدیک به محمد بن سلمان، ولی عهد آل سعود را به اتهام دست داشتن در ترور جمال خاشقچی آغاز کرده است. بنابراین بهتر است این روزنامه سعودی دست از زبان درازی و اهانت به آیت الله سیستانی برداشته و به جای شیوع فتنه و اهانت به ملت ها، تمام توان خود را صرف انعکاس جنایات و مصایب آل سعود کند.

ارسال نظرات