۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۶۵۶۹۱۶
از سوی مجمع عمومی جامعه مدرسین صورت گرفت؛

فراخوان مقالات «اجلاسیه جمعیت و محوریت خانواده»

فراخوان مقالات «اجلاسیه جمعیت و محوریت خانواده»
نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین از انتشار فراخوان مقالات «اجلاسیه جمعیت و محوریت خانواده» خبر داد و گفت: ورود صاحب‌نظران حوزوی در این عرصه کاری لازم است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بنیادی نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین بابیان اینکه مسأله جمعیت از موضوعات بسیار مهم در حال و آینده است، گفت: موضوع جمعیت از اهمیت بالایی برخوردار است لذا لازم است تمام نخبگان و اصحاب فکر و نظر به میدان طرح و اندیشه‌سازی بیایند تا با همفکری، نقد و بررسی فرهنگ غلط کم‌فرزندی یا بی‌فرزندی و بیان راه‌کارهای مؤثر، گامی در جهت این مهم برداشته شود.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به آمارهای دقیق و موجود، افزود: جمعیت ایران به‌سرعت به سمت سالخوردگی پیش می‌رود و این در حالی است که بزرگ‌ترین سرمایه یک کشور در تمام زمینه‌ها، نیروی جوان است تا بتواند آینده کشور را تضمین و پیش ببرد.

وی رسالت همگان را در این زمینه مهم و سرنوشت‌ساز دانست و ادامه داد: فرهنگ‌سازی و گفتمان جمعیت متناسب با کشور، امری است که توسط نخبگان جامعه در حوزه و دانشگاه صورت می‌پذیرد تا مسأله جمعیت و نگرانی‌های پیرامون آن به‌عنوان یک دغدغه اولویت‌دار و سرنوشت‌ساز در جامعه مطرح شود.

حجت الاسلام و المسلمین بنیادی ورود صاحب‌نظران حوزوی در این عرصه را کاری لازم دانست و گفت: اشراف و دسترسی فرهیختگان حوزوی به منابع و متون دینی و معارف اسلامی و بیان اندیشه اسلام در موضوع جمعیت، یکی از عناصر تعیین‌کننده در ایجاد فرهنگ افزایش جمعیت می‌باشد که مطابق با باورهای دینی مردم مؤمن کشورمان می‌باشد.

فراخوان مقالات «اجلاسیه جمعیت و محوریت خانواده»

مسؤول دبیرخانه مجمع عمومی جامعه مدرسین بابیان اینکه مسأله جمعیت با محوریت خانواده متعالی، مورد تکرار و تأکید مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای و سایر مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم و اندیشمندان محترم می‌باشد گفت: محوریت خانواده، تعالی خانواده و استحکام خانواده، زمینه افزایش جمعیت را فراهم می‌سازد که این دو موضوعِ (جمعیت و محوریت خانواده) به‌هم‌پیوسته موجب شد تا با تصویب هیئت‌رییسه محترم مجمع عمومی جامعه مدرسین عنوان فراخوان اجلاسیه و مقالات «جمعیت و محوریت خانواده» قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بنیادی در پایان افزود: فراخوان مقالات در ۶ محور و بیست‌وشش موضوع می‌باشد که پس از دریافت و ارزیابی مقالات، در ویژه‌نامه «جمعیت و محوریت خانواده» به چاپ خواهد رسید‌، هم‌چنین اجلاسیه عموم اساتید با همین موضوع پس از رفع شیوع ویروس کرونا، اطلاع‌رسانی و برگزار خواهد شد. در همین راستا، جمع‌بندی نظرات اساتید و نخبگان ارجمند به مسؤولین محترم و نهادهای مربوطه، ارسال خواهد شد. اساتید و فرهیختگان ارجمند می‌توانند فراخوان مقالات را در سایت مجمع عمومی جامعه مدرسین مشاهده و دریافت نمایند./841/د102/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات