۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۶۵۶۹۵۵
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خبر داد؛

رونمایی از سایت مجله پژوهش های فقهی قرآنی خانواده

رونمایی از سایت مجله پژوهش های فقهی قرآنی خانواده
حجت الاسلام بهرامی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار حوزه علمیه خواهران اصفهان، گفت: مجله پژوهش‌های فقهی قرآنی خانواده طلیعه تولید علم توسط طلاب است.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، به نقل از روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه خواهران اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا بهرامی با اشاره به قدمت، ظرفیت و توانمندی حوزه علمیه خواهران اصفهان گفت: حوزه علمیه خواهران استان با دارا بودن  رشته های متنوع در سطوح عالی و تخصصی و طلاب با استعدادهای برتر بر آن شد تا با راه اندازی مجله علمی -پژوهشی زمینه ایجاد انگیزه برای طلاب و تولید علم را فراهم نماید.

وی هدف از راه اندازی مجله علمی پژوهشی را طلیعه وشروعی برای تولید علم توسط طلاب و فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران اصفهان دانست و گفت: نتیجه این تولید در سطح کشور و برای حوزه های علمیه سراسر کشور مورد استفاده  قرار خواهد گرفت.

 حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران استان اصفهان دارای دو رشته فقه و تفسیر علوم قرانی در سطوح عالی و تخصصی می باشد افزود: این مجله، مجله ای میان رشته ای بین فقه و قرآن و علوم قرآنی است مجله ای که می خواهد حرف نو بزند و مسائل جدید را مطرح و حرف های جدید را در قالب های نو ارائه کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ضمن تاکید بر انگیزه بخشی به طلاب در زمینه تحقیق و پژوهش گفت: مدیران حوزه باید بستر و شرایطی را برای درخشیدن طلاب استعداد برتر فراهم کنند، ایجاد و راه اندازی کتابخانه، مراکز علمی پژوهشی قوی با نرم افزارهای مناسب و آشنا نمودن طلاب با مسائل جدید و به روز و برگزاری نشست های تخصصی، پاسخگویی به شبهات برای طلاب سطوح عالی و تخصصی از این موارد است.

وی با بیان اینکه به برکت اهل بیت علیهم السلام می توانیم با مراجعه به آیات قرآن و حدیث، نیازها و مسائل جدید را برای هر نوع مخاطب و در همه زمان ها پاسخ دهیم گفت: باید در راستای  وظیفه سنگین تبلیغ و رسالت دینی که به عهده ماست صاحب نظر و تاثیرگذار باشیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: امروز مخاطب ما  ۷ میلیارد جامعه جهانی است که باید در سایه تولید علم، تبلیغ و زمینه غنای معنوی، انسانی و معرفتی را برایشان ایجاد کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مخاطب امروز ما تنها افرادی به نام مسلمان نیستند، امروز افق نورانی تشیع سراسر عالم را گرفته و در سطح جهان احساس نیاز به مکتب نورانی قرآن، حدیث و تشیع پیدا شده است و این وظیفه ما را سنگین کرده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان با بیان اینکه کار اصلی طلبه پژوهش است گفت: پژوهش صرف یک نوشتار نیست، پژوهش خلاصه به یک نویسنده یا یک کتاب نیست، هر طلبه باید یک پژوهشگر هم باشد. مدیران حوزه باید در زمینه پژوهش و تولید علم تمرکز کنند و به صورت جدی طرح و برنامه ریزی کنند تا طلبه پژوهشگری تربیت کنند که روز به روز بر علم او اضافه می شود.

ما امروز باید به یک بنای علمی در حوزه برسیم

حجت الاسلام بهرامی گفت: با توجه به تغییرات زندگی و تفاوت نسل جدید با نسل های گذشته باید آنچه را که از دین دریافته ایم به زبان روز درآوریم و تحویل جامعه امروز بدهیم و ضرورت این کار، پژوهش تخصصی است.

وی در پایان تصریح کرد: اگر کسی فقط با نگاه تحصیل ۵ ساله به حوزه وارد شود به افق بالایی به نام پژوهشگر نمی رسد بنابراین ما باید در یک افق کلان پژوهشگرانی تربیت کنیم که حرف نو داشته باشند و برای شبهات و کار در فضای مجازی جدید آمادگی کامل داشته باشند./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات