۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۶۵۷۰۱۰

مسجد امام حسین زنجان؛ پایگاه همدلی و کمک مؤمنانه

مسجد امام حسین زنجان؛ پایگاه همدلی و کمک مؤمنانه
با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد، بچه های مسجد امام حسین زنجان در کنار امام جماعت و هیات امنا این مسجد را به پایگاه و سنگری برای مبارزه با ویروس کرونا تبدیل کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، مسجد امام حسین(ع) واقع در سعدی شمالی زنجان به دلیل احیاء کارکردهای مسجد به عنوان یکی از مساجد تراز اسلامی زنجان معرفی شده است.

این مسجد درروز 18 مهر سال 91  تخریب و در زمینی به مساحت 750 متر و در سه طبقه به متراژ 2 هزار و 250 مترمربع زیربنا ساخته شد.

مسجد امام حسین (علیه السلام) در سه طبقه با کاربری مسجد، شبستان و مراکز فرهنگی، کانون فرهنگی و هنری و پایگاه مقاومت بسیج احداث شد.

طبقه زیرزمین این مسجد به عنوان سالن چند منظوره، طبقه همکفت به عنوان مسجد و طبقه بالا به عنوان کانون فرهنگی و هنری و پایگاه مقاومت بسیج طراحی شده است.

در این مسجد قبل از شیوع ویروس کرونا، خدمات درمانی رایگان به مردم محل ارائه می شد، در کنار این مسجد دفتر امور خیریه راه اندازی شده است تا خیرین کمک های نقدی خود را برای اجرای فعالیت های مسجد در اختیار مسجد امام حسین(ع) قرار دهند.

ارتباط ارکان مساجد با یکدیگر یکی از عوامل انتخاب این مسجد به عنوان مسجد تراز اسلامی در زنجان است، در این مسجد هیات امنا از افراد جوان، متعهد، پویا و بانشاط مسجد انتخاب شده است، ارتباط بین امام جماعت با بچه های مسجد بسیار صمیمی است.

با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد، بچه های مسجد در کنار امام جماعت و هیات امنا این مسجد را به پایگاه و سنگری برای مبارزه با ویروس کرونا تبدیل کردند و با کمک های مردمی و خیرین بسته های غذایی و اقلام بهداشتی تهیه و در اختیار نیازمندان قرار دادند.

به همین منظور از روزهای نخستین ویروس کرونا، غذای گرم در مسجد طبخ و در بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده مسجد توزیع می شد که به گفته حجت الاسلام مهدی غفاری بیش از ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم از محل کمک های خیرین در مسجد طبخ و توزیع شد.

یکی دیگر از اقدامات این مسجد در حمایت از نیازمندان در دوران کرونا تهیه بسته های غذایی و توزیع در مناطق محروم شهر بود که به گفته امام جماعت مسجد امام حسین(ع) زنجان رزمایش همدلی و مواسات در سه مرحله اجرا شد و بسته های غذایی به ارزش 20 میلیون تومان در بین خانواده های مناطق محروم توزیع شد.

یکی دیگر از اقدامات این مسجد در فصل همدلی و کمک مومنانه دوخت ماسک توسط واحد خواهران مسجد است که با نظارت بهداشت در بین مردم توزیع شد؛ همچنین از زمان شیوع این ویروس، ضدعفونی مسجد و خیابان های اطراف توسط بچه های این مسجد انجام شد.

در حال حاضر تنها نماز جماعت با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد اقامه می شود./1325/د102/ب1

منبع: شبستان

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات