۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۶۵۷۰۲۳
حجت الاسلام والمسلمین دژکام:

توجه به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش یک امر ضروری است

توجه به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش یک امر ضروری است
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش می‌خواهد انسان را به حیات جدیدی زنده کند بنابراین توجه به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش یک امر ضروری است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام در جمع روسای ادارات آموزش‌وپرورش استان اظهار داشت: هدف‌گذاری انجام‌شده برای سند تحول نظام آموزشی و تربیتی کشور، دستیابی به حیات طیبه است.

وی با اشاره با آیات الهی در قرآن کریم، گفت: سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش می‌خواهد انسان را  به حیات جدیدی زنده کند، فراتر از حیات معنوی که در قله قرار دارد.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به  نقش آموزش‌وپرورش در ایجاد حیات طیبه در دانش آموزان ، گفت: بر اساس یافته‌های علمی و پژوهشی، فراگیری دانش موجب کاهش افسردگی و شکوفاتر شدن حیات در انسان می‌شود و بر همین اساس کار معلمی بسیار مهم است، چراکه معلم دانش‌آموز را به زندگی جدیدی رهنمون می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام به‌ضرورت اشتغال افراد در بخش‌های مختلف جامعه تأکید کرد و گفت: در جامعه به همه شغل‌ها نیاز است، اما نیازی که زندگی را رشد و معنا می‌دهد ،کاری است که معلمین انجام می‌دهند و بسیاری از آن آگاه نیستند.

وی گفت: معلم باید خود به این باور برسد که کارش بااهمیت است و به آن عشق بورزد، زیرا  معلمی که عاشق کار خود نباشد همیشه احساس زیان می‌کند.

امام‌جمعه شیراز نقطه آغاز تحول در نظام تعلیم و تربیت را باور داشتن معلمین به اهمیت کار و جایگاه ویژه خود در جامعه دانست و گفت:  تا زمانی که معلمین به این باور نرسند که جایگاه آن‌ها مهم است، نمی‌توانند تحول ایجاد کنند و دیگران نیز این اهمیت را درک نخواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در فارس خطاب به روسای ادارات آموزش‌وپرورش استان گفت: شما به‌عنوان کسانی که به دنبال اجرای سند تحول بنیادین هستید ،در قدم اول باید خودتان به اهمیت جایگاه معلمی که در آن قرار دارید پی ببرید تا خداوند نیز به کار شما وسعت دهد.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات