۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۶۵۷۰۴۹
شهردار خمینی شهر مطرح کرد؛

در خمینی شهر زمین خواری نداریم/خمینی شهر به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است

در خمینی شهر زمین خواری نداریم/خمینی شهر به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است
حاج حیدری با بیان اینکه به دلیل نبود زمین های دولتی پدیده زمین خواری در این شهر وجود ندارد، گفت:فعالیت های گسترده عمرانی خمینی شهر را به یک کارگاه عمرانی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، علی اصغر حاج حیدری شهردار خمینی شهر، در نشست خبری به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در پاسخ به سوالی در ارتباط با حضور پررنگ دست فروشان در خمینی شهر گفت: باید توجه داشته باشیم که بافت‌های قدیمی شهرهای مختلف کشور از جمله خمینی شهر از چند رکن بازار، مسجد، حمام و حسینیه تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه چند بازار از جمله یک شنبه، دوشنبه بازار، چهارشنبه و پنج شنبه بازار از شاکله‌های قدیمی خمینی شهر وجود داشته است، تاکید کرد: نه تنها قصد حذف این بازارها را نداریم بلکه در راستای حفظ این بازارها و حفظ آداب و رسوم سنتی این بازارها را حمایت می‌کنیم.

شهردار خمینی شهر تاکید کرد: البته با توجه به شیوع کرونا با برنامه ریزی ستاد کرونا تمامی بازارهای روز در طول یک بازه زمانی تعطیل شد و با دستورالعمل جدید در قالب پروتکل‌های بهداشتی بازارهای روز فعال شدند و در ادامه نیز بر اساس دستورالعمل ستاد رفتار خواهد شد.

وی در ارتباط با وجود مشاغل مزاحم در خمینی شهر گفت: خمینی شهر منطقه ویژه برای ساماندهی مشاغل مزاحم شهری ندارد و تمامی این نوع مشاغل در شهر و در کنار مناطق مسکونی و ورودی‌های شهر ندارد که این امر از محدودیت وجود اراضی برای تشکیل این منطقه ناشی می‌شود.

حاجی حیدری گفت: البته مقدمات رفع این مشکل فراهم شده به نوعی که ۳۰۰ پلاک در منطقه نیمه صنعتی «دوشاب» فراهم شده است تا در مرحله نخست مشاغل مزاحم چند ورودی شهر که شرایط خاصی دارد به این بخش منتقل می‌شوند.

وی در ارتباط با برخی مطالب مطرح شده در فضای مجازی در ارتباط با زمین خواری در شهرستان خمینی شهر و تغییر کاربری‌های وسیع در اصغرآباد گفت: با توجه به اینکه زمین دولتی در شهر خمینی شهر نداریم، هیچ زمین خواری نیز در این شهر وجود ندارد.

شهردار خمینی‌شهر اضافه کرد: اصغرآباد شهر مستقل با شورای شهر و شهرداری مستقل است اما باید به این نکته اشاره کنم که در ارتباط با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این شهر به ساختمان مسائلی مطرح شده است.

حاج حیدری تصریح کرد: در واقع امروز باغ صرفه اقتصادی برای مردم ندارد و بر این اساس باغداران باغ‌ها را می‌فروشند و خریداران آنها را تبدیل به باغ - ویلا می‌کنند که البته دستورالعمل خاصی برای این تغییرات نیز به دلیل قوانین فعلی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنیم محدودیت ساخت در قالب باغ‌ها اندیشیده شود بدین شکل که باغ‌ها قابل استفاده برای خانواده‌ها نیز باشد که در این صورت هم باغات خمینی شهر حفظ می‌شود و تغییر کاربری آنها نیز کمتر اتفاق خواهد افتاد.

شهردار خمینی‌شهر گفت: در منطقه جعفرآباد خمینی شهر ساخت و ساز مزاحم داریم که اقداماتی در این ارتباط دست انجام است تا از ساخت وسازهای بدون مجوز در این منطقه جلوگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به چند برابری شدن بودجه شهرداری خمینی شهر گفت: روزی شهرداری خمینی شهر با بودجه ۳۰ میلیاردی در وضعیت بدهکار قرار داشت و حقوق کارکنان ۱۵ روز عقب می‌افتاد اما امروز با مدیریت شرایط با وجود تحریم‌های کنونی بودجه شهرداری به ۲۰۵ میلیارد تومان رسیده است و حقوق کارکنان به موقع پرداخت می‌شود.

حاجی حیدری با اشاره به اینکه خمینی شهر امروز به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است، تاکید کرد: در گوشه و کنار شهر فعالیت‌های عمرانی در بخش‌های مختلف آسفالت معابر، فضای سبز، ساخت بلوار و میدان، رفع گره‌های ترافیکی، ساخت پارک‌ها، پل، جاده، حمل و نقل، فرهنگی و گردشگری و غیره در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در این سال‌ها ۲.۵ متر بر سرانه فضای سبز این شهرستان اضافه شده است، گفت: شبکه آب رسانی قطره‌ای تحت فشار از یک هکتار به ۱۲ هکتار در طول ۶ سال رسیده است.

شهردار خمینی‌شهر اظهار داشت: کل شبکه آبرسانی خمینی شهر ۱۵۵ هزار متر مربع طول دارد که ۸۵ هزار متر مربع آن در طول سال‌های اخیر ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: جهش تولید را در قالب خدمات و عمران پیاده کرده‌ایم، تاکید کرد: امسال بیش از ۳۰ میلیارد تومان آسفالت معابر در خمین شهر انجام و پنج بلوار مهم نیز در خمینی شهر افتتاح می‌شود.

حاجی حیدری با اشاره به سابقه کهن و تاریخی خمینی شهر و تلاش برای حفظ میراث‌های کهن این شهر تاکید کرد: سال گذشته خمینی شهر در جذب گردشگر در میان شهرهای بیش از ۲۰۰ هزار نفری به همراه کاشان به عنوان شهر برتر در استان اصفهان انتخاب شد./1304/د102/ف

ارسال نظرات