۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۵۷۰۵۷
توهین به مرجعیت شیعه(12)؛

تظاهرات ضد سعودی در قلب لندن

تظاهرات ضد سعودی در قلب لندن
صدها تن در اعتراض به ادامه تجاوز ائتلاف سعودی به یمن و محاصره این کشور، در مرکز لندن پایتخت انگلیس تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، صدها تن از فعالان، شهروندان انگلیسی، مسلمانان و عرب های مهاجر مقیم لندن در اعلام همبستگی با ملت مظلوم یمن در مقابل شبکه بی بی سی تظاهرات کردند. آنها از دولت انگلیس خواستند برای توقف تجاوزات چندین ساله به یمن، دخالت کند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات – که بزرگترین تظاهرات علیه تجاوزگری بود – با سردادن شعارهایی جنایات ائتلاف تجاوز آمریکا و عربستان در حق شهروندان یمنی و ادامه محاصره این کشور را محکوم کردند.

معترضان همچنین پلاکاردهایی را با مضمون محکومیت حمله به یمن در سراسر لندن به گردش درآورده و از دولت انگلیس خواستند همکاری نظامی با عربستان و امارات و فروش اسلحه به این دو کشور را متوقف کند.. آنها همچنین خواستار قطع روابط انگلیس با عربستان شدند.

فعالان با توزیع اطلاعیه هایی در میان شرکت کنندگان در این تظاهرات به تشریح جنایات ائتلاف تجاوز به یمن و کشتار هزاران تن و آواره کردن میلیون ها شهروند یمنی و شیوع گرسنگی و بیماری های در نتیجه ادامه محاصره این کشور پرداختند.

ظاهرات در انگلیس در شرایطی برگزار می‌شود که روز گذشته (یکشنبه) پس از گزارش روزنامه عربی از دست داشتن انگلیس‌ها در حمله به یمن، روزنامه الکترونیکی  «Daily Maverick» در گزارشی با استناد به بیانیه‌های وزارت دفاع انگلیس فاش کرد که نیروی هوایی این کشور به ائتلاف سعودی در حمله به یمن کمک کرده است.

پیش از آن، روزنامه لبنانی «الاخبار» در گزارشی ضمن تشریح پشتیبانی کامل انگلیس از عربستان سعودی برای انجام حملات هوایی به یمن اعلام کرد، بخش هوایی جنگ یمن را انگلیس به صورت کامل بر عهده گرفته است.

منبع: فارس
ارسال نظرات