۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۶۵۷۰۸۲

هشدار وزیر خارجه صهیونیست‌ها درباره اجرای طرح «الحاق»

هشدار وزیر خارجه صهیونیست‌ها درباره اجرای طرح «الحاق»
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در رابطه با اجرای طرح الحاق و تاثیر آن بر روابط تل آویو با اروپا هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری آناتولی در گزارشی نوشت: گابی اشکنازی در همایش روزنامه معاریو با موضوع «ارزیابی اوضاع پیش از هرگونه تصمیم گیری» افزود: توصیه می‌کنم پیش از گرفتن هر تصمیمی اوضاع قانونی، سیاسی و امنیتی ارزیابی شود.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درخصوص تاثیر اجرای طرح الحاق بر روابط اسرائیل با کشور‌های عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی گفت: این سازمان اساسا نه سیاسی است نه شورای اروپا. بر پایه همکاری اقتصادی میان دو کشور شکل گرفته است و به نظر من هیچ خطری عضویت ما را در این سازمان تهدید نمی‌کند.

بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل و رهبر حزب سفید آبی نیز در این باره در گفت‌وگو با شبکه کان تاکید کرد: لازم است پیش از اجرای طرح الحاق با فلسطینیان مشورت شود تا امنیت اسرائیل حفظ شود.
پیش‌تر آبراهام بورگ، رئیس سابق پارلمان رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی «ایل فَتو کُوتی دیانو» گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا کسی است که طرح الحاق را متوقف کرد، زیرا وقت ندارد به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل کمک کند تا با الحاق کرانه غربی و دره اردن خودش را نجات دهد.

بورگ معتقد است که ترامپ و نتانیاهو به شدت خودشیفته، بی وجدان و بی اخلاقند و آماده اند صرفا برای نجات خود و حفظ قدرت، علیه هر شخصی دست به اقدام خشن بزنند.
رئیس سابق کنیست درباره زمان اجرا طرح «الحاق» گفت پیش بینی‌ها درباره سیاست الحاق اگر نگویم محال است، دست کم می‌توانم بگویم دشوار است، زیرا شفافیتی در این طرح وجود نداشته و هیچ کس از جزئیات آن اطلاعی ندارد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که روز چهارشنبه (۱۱ تیرماه) طرح الحاق کرانه باختری را به اجرا خواهد گذاشت، اما به نظر می‌رسد که این طرح به واسطه موج شدید مخالفت‌ها و محکومیت‌های جهانی یا برخی مسائل دیگر به تأخیر افتاده است.
ارسال نظرات