یهودیان فلاشا و کابوس نژادپرستی به جای سرزمین شیر و عسل
وقتی از تبعیض سخن میگوییم درباره مسائل ملموس حرف میزنیم نه امری غیر موجود، امروز در جامعه ما(صهیونیستی) هم همچنان رنگ سیاه را به عنوان رنگ بردگان تصور میکنند.
به گزارش خبرگزاری رسا، «وقتی از تبعیض سخن میگوییم درباره مسائل ملموس حرف میزنیم نه امری غیر موجود، میتوانیم از تبعیض بر اساس رنگ ، فرهنگ،جنس و شرایطی اقتصادی سخن بگوییم، امروز در جامعه ما(صهیونیستی) هم همچنان رنگ سیاه (اتیوپیاییها) را به عنوان رنگ بردگان تصور میکنند».
این عبارتها اعتراف صریح یک رسانه رژیم صهیونیستی به وجود تبعیض و رفتارنژادپرستانه در جامعه صهیونیستی است.
اخیرا یهودیان اتیوپی تبار ساکن مناطق اشغالی که با هزار وعده و وعده به این مناطق مهاجرت کرده اند، دست به تظاهرات زده و برخی از خیابان های تل آویو را بستند.
این خبر مربوط به تابستان گذشته یا مدت ها قبل تر از آن نیست، بلکه در اوج بحران شیوع کرونا و در روز 20 اردیبهشت منتشر شده است.
بر اساس آخرین آمار موجود جمعیت اتیوپیایی تبارها که به مناطق اشغالی انتقال داده شده اند حدود 2 درصد از جمعیت رژیم را تشکیل می دهند که بیش از نیمی از آنها متولد اتیوپی هستند.
مورخان صهیونیست هم در مورد طایفه یهودیان اتیوپیایی (فلاشا) اختلاف نظر دارند و هر یک ریشه های آن را به سمت و سویی می برد همین امر هم سبب شد تا خاخام های صهیونیست تنها بعد از سال 1974 یهودی بودن آنها را به رسمیت بشناسند.
در رژیم صهیونیستی به یهودیان اتیوپیایی تبار،فلاشا اطلاق می شود که در زبان عبری به معنای تبعید شده یا غریبه است.
با وجود آنکه به اعتراف پایگاه اطلاع رسانی (ماکورریشیون) اولین مهاجرت یهودیان اتیوپی به قرن نوزدهم باز می گردد (گرچه در آن زمان به عنوان یهودی به رسمیت شناخته نمی شدند) و به صرف پذیرش این ادعا انتشار انتصاب اولین فلاشا به پست وزارتی در کابینه جدید نتانیاهو آن هم بعد از این همه زمان خود بیانگر میزان تبعیضی است که علیه فلاشاها در جامعه صهیونیستی اعمال می شود.
همچنین مقایسه ادعای مهاجرت فلاشاها در قرن نوزدهم با داده های مرکز آمار رژیم صهیونیستی که تاکید می کند 88 درصد از ازدواج های انجام شده در این جامعه درون طایفه ای بوده است بیانگر مطرود، تحریم و در بهترین تفسیر منزوی نگه داشته شدن این جامعه در داخل جامعه مهاجران صهیونیست در فلسطین اشغالی است.
اینکه بعد از دهه ها و شاید یک قرن جامعه ای آن هم مهاجرپذیر که خمیر مایه وجودی اش شکل گرفته از مهاجرت یهودیان از کشورهای مختلف بوده و الزاما ساختارهای ناهمگونی از اقصی نقاط جهان آن را به وجود آورده اند ، حاضر به پذیرش یکی از بخش های تشکیل دهنده خود نباشد چیزی جز نژادپرستی بسیار شدید و حاد تعبیر دیگری برای توصیف آن نمی توان پیدا کرد.
به راستی جامعه رژیم صهیونیستی چه نوع نگاهی به مهاجران اتیوپیایی تبار دارد و چرا این گروه همچنان در خیابان های فلسطین اشغالی مشغول اعتراض هستند.
با استناد به گزارش منتشر شده در شماره 13 جولای 2019 روزنامه معاریو پرسش نامه ای در اختیار یک نمونه آماری از جامعه صهیونیستی قرار داده شده و نظر آنها را درباره اینکه طی چهار سال گذشته کدام اقشار ، گروه ها و جوامع مهاجر سهم بیشتری در رونق رژیم صهیونیستی داشتند، پرسیده شد.
در نتایج به دست آمده نظامیان در راس این فهرست قرار دارند اما جالب اینجاست که اتیوپیایی تبار ها در کنار حریدیم ها و عرب ها در پایین ترین جایگاه این فهرست هستند.
به نوشته این روزنامه عبری زبان هر چه مهاجران به فلسطین اشغالی چهره ای نزدیک تری به غربی ها داشته باشند و به اصطلاح سفید پوست باشند بیشتر در جامعه صهیونیستی مورد پذیرش قرار گرفته و هر چه شکاف فرهنگی بین کشورهای مبدا مهاجرت این صهیونیستها با فرهنگ غربی و به ویژه آمریکایی بیشتر باشد میزان عدم پذیرش آنها نیز بیشتر می شود.
این فرهنگ به حدی قوت گرفت که به طور نمونه دو دهه پیش جریانی در جامعه صهیونیستی شکل گرفت که خواهان ممنوعیت انتقال خون فلاشاها به بقیه جامعه بود و به شکلی انتقال خون یهودیان مهاجر از آفریقا و به ویژه اتیوپی را اقدامی ناسالم دانسته و انتقال این خون به بدن بقیه یهودیان را اقدامی قبیح می داند.
شرایط تبعیض آمیزی که فلاشاها از آن رنج می برند به حدی رسید که تنها عضو اتیوپیایی تبار کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی در اولین سخنرانی خود در سال 2008 گفته بود : من نمی خواهم از شرایط فقیرانه و بسیار بدی که در جامعه از آن رنج می بریم سخن بگویم بلکه از تاریخ کهن و بزرگی که اسلاف من (در اتیوپی) داشتند، سخن خواهم گفت.
نشریه ماکوریشیون در شماره 10 اکتبر 2019 با استناد به این نطق به تبعیض های صورت گرفته علیه این جامعه پرداخته و می نویسد: وقتی از تبعیض سخن می گوییم در مورد مسائل ملموس حرف می زنیم نه امری غیر موجود، می توانیم از تبعیض بر اساس رنگ ، فرهنگ ، جنس و شرایطی اقتصادی سخن بگوییم ... بسیاری از امت ها به دلیل آن که خود را برتر از دیگران تصور می کردند از بین رفتند .. امروز در جامعه ما هم همچنان رنگ سیاه (اتیوپیایی ها) را به عنوان رنگ بردگان تصور می کنند.
بعد از آن با اشاره به کشته شدن یک جوان اتیوپیایی در سال 2019 تاکید می کند این بخشی از روابط بسیار پیچیده جامعه صهیونیستی با مهاجران اتیوپیایی است .
امروز "تامانو ـ شطا" به عنوان وزیر مهاجرت در کابینه جدید نتانیاهو و گانتس مشغول به کار شده است او به همراه 7 هزار اتیوپیایی دیگر در سال 1984 توسط موساد و در عملیاتی شبیه به قاچاق انسان از طریق جنوب سودان به فلسطین اشغالی آورده شد.
امروز نتانیاهو و گانتس تلاش می کنند از طریق شطا بر رویکرد نژادپرستانه و هدفمند جامعه صهیونیستی علیه فلاشاها سرپوش قرار دهند گرچه به اعتراف "دورر مورگ" رئیس بخش عملیات سازمان بین المللی صهیونیسم از همان ابتدای ورود فلاشاها با آنها به مثابه کارگران خارجی نگریسته شده و در سطح یهودیان مهاجر قرار نگرفتند، امری که تا به امروز نیز ادامه دارد.
این عبارتها اعتراف صریح یک رسانه رژیم صهیونیستی به وجود تبعیض و رفتارنژادپرستانه در جامعه صهیونیستی است.
اخیرا یهودیان اتیوپی تبار ساکن مناطق اشغالی که با هزار وعده و وعده به این مناطق مهاجرت کرده اند، دست به تظاهرات زده و برخی از خیابان های تل آویو را بستند.
این خبر مربوط به تابستان گذشته یا مدت ها قبل تر از آن نیست، بلکه در اوج بحران شیوع کرونا و در روز 20 اردیبهشت منتشر شده است.
بر اساس آخرین آمار موجود جمعیت اتیوپیایی تبارها که به مناطق اشغالی انتقال داده شده اند حدود 2 درصد از جمعیت رژیم را تشکیل می دهند که بیش از نیمی از آنها متولد اتیوپی هستند.
مورخان صهیونیست هم در مورد طایفه یهودیان اتیوپیایی (فلاشا) اختلاف نظر دارند و هر یک ریشه های آن را به سمت و سویی می برد همین امر هم سبب شد تا خاخام های صهیونیست تنها بعد از سال 1974 یهودی بودن آنها را به رسمیت بشناسند.
در رژیم صهیونیستی به یهودیان اتیوپیایی تبار،فلاشا اطلاق می شود که در زبان عبری به معنای تبعید شده یا غریبه است.
با وجود آنکه به اعتراف پایگاه اطلاع رسانی (ماکورریشیون) اولین مهاجرت یهودیان اتیوپی به قرن نوزدهم باز می گردد (گرچه در آن زمان به عنوان یهودی به رسمیت شناخته نمی شدند) و به صرف پذیرش این ادعا انتشار انتصاب اولین فلاشا به پست وزارتی در کابینه جدید نتانیاهو آن هم بعد از این همه زمان خود بیانگر میزان تبعیضی است که علیه فلاشاها در جامعه صهیونیستی اعمال می شود.
همچنین مقایسه ادعای مهاجرت فلاشاها در قرن نوزدهم با داده های مرکز آمار رژیم صهیونیستی که تاکید می کند 88 درصد از ازدواج های انجام شده در این جامعه درون طایفه ای بوده است بیانگر مطرود، تحریم و در بهترین تفسیر منزوی نگه داشته شدن این جامعه در داخل جامعه مهاجران صهیونیست در فلسطین اشغالی است.
اینکه بعد از دهه ها و شاید یک قرن جامعه ای آن هم مهاجرپذیر که خمیر مایه وجودی اش شکل گرفته از مهاجرت یهودیان از کشورهای مختلف بوده و الزاما ساختارهای ناهمگونی از اقصی نقاط جهان آن را به وجود آورده اند ، حاضر به پذیرش یکی از بخش های تشکیل دهنده خود نباشد چیزی جز نژادپرستی بسیار شدید و حاد تعبیر دیگری برای توصیف آن نمی توان پیدا کرد.
به راستی جامعه رژیم صهیونیستی چه نوع نگاهی به مهاجران اتیوپیایی تبار دارد و چرا این گروه همچنان در خیابان های فلسطین اشغالی مشغول اعتراض هستند.
با استناد به گزارش منتشر شده در شماره 13 جولای 2019 روزنامه معاریو پرسش نامه ای در اختیار یک نمونه آماری از جامعه صهیونیستی قرار داده شده و نظر آنها را درباره اینکه طی چهار سال گذشته کدام اقشار ، گروه ها و جوامع مهاجر سهم بیشتری در رونق رژیم صهیونیستی داشتند، پرسیده شد.
در نتایج به دست آمده نظامیان در راس این فهرست قرار دارند اما جالب اینجاست که اتیوپیایی تبار ها در کنار حریدیم ها و عرب ها در پایین ترین جایگاه این فهرست هستند.
به نوشته این روزنامه عبری زبان هر چه مهاجران به فلسطین اشغالی چهره ای نزدیک تری به غربی ها داشته باشند و به اصطلاح سفید پوست باشند بیشتر در جامعه صهیونیستی مورد پذیرش قرار گرفته و هر چه شکاف فرهنگی بین کشورهای مبدا مهاجرت این صهیونیستها با فرهنگ غربی و به ویژه آمریکایی بیشتر باشد میزان عدم پذیرش آنها نیز بیشتر می شود.
این فرهنگ به حدی قوت گرفت که به طور نمونه دو دهه پیش جریانی در جامعه صهیونیستی شکل گرفت که خواهان ممنوعیت انتقال خون فلاشاها به بقیه جامعه بود و به شکلی انتقال خون یهودیان مهاجر از آفریقا و به ویژه اتیوپی را اقدامی ناسالم دانسته و انتقال این خون به بدن بقیه یهودیان را اقدامی قبیح می داند.
شرایط تبعیض آمیزی که فلاشاها از آن رنج می برند به حدی رسید که تنها عضو اتیوپیایی تبار کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی در اولین سخنرانی خود در سال 2008 گفته بود : من نمی خواهم از شرایط فقیرانه و بسیار بدی که در جامعه از آن رنج می بریم سخن بگویم بلکه از تاریخ کهن و بزرگی که اسلاف من (در اتیوپی) داشتند، سخن خواهم گفت.
نشریه ماکوریشیون در شماره 10 اکتبر 2019 با استناد به این نطق به تبعیض های صورت گرفته علیه این جامعه پرداخته و می نویسد: وقتی از تبعیض سخن می گوییم در مورد مسائل ملموس حرف می زنیم نه امری غیر موجود، می توانیم از تبعیض بر اساس رنگ ، فرهنگ ، جنس و شرایطی اقتصادی سخن بگوییم ... بسیاری از امت ها به دلیل آن که خود را برتر از دیگران تصور می کردند از بین رفتند .. امروز در جامعه ما هم همچنان رنگ سیاه (اتیوپیایی ها) را به عنوان رنگ بردگان تصور می کنند.
بعد از آن با اشاره به کشته شدن یک جوان اتیوپیایی در سال 2019 تاکید می کند این بخشی از روابط بسیار پیچیده جامعه صهیونیستی با مهاجران اتیوپیایی است .
امروز "تامانو ـ شطا" به عنوان وزیر مهاجرت در کابینه جدید نتانیاهو و گانتس مشغول به کار شده است او به همراه 7 هزار اتیوپیایی دیگر در سال 1984 توسط موساد و در عملیاتی شبیه به قاچاق انسان از طریق جنوب سودان به فلسطین اشغالی آورده شد.
امروز نتانیاهو و گانتس تلاش می کنند از طریق شطا بر رویکرد نژادپرستانه و هدفمند جامعه صهیونیستی علیه فلاشاها سرپوش قرار دهند گرچه به اعتراف "دورر مورگ" رئیس بخش عملیات سازمان بین المللی صهیونیسم از همان ابتدای ورود فلاشاها با آنها به مثابه کارگران خارجی نگریسته شده و در سطح یهودیان مهاجر قرار نگرفتند، امری که تا به امروز نیز ادامه دارد.
ارسال نظرات