۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۵۶۵۲۳

گزارشی از هفته مقابله با نژادپرستی علیه مسلمانان در آلمان

گزارشی از هفته مقابله با نژادپرستی علیه مسلمانان در آلمان
مسلمانان تلاش می‌کنند تا از راه‌های مختلف، افکار عمومی آلمان را از وجود تبعیض و نژادپرستی در این کشور آگاه کنند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، شورای مرکزی مسلمانان آلمان، ۲۴ ژوئن تا اول ژوئیه سال جاری را به عنوان هفته مقابله با نژادپرستی علیه مسلمانان نامگذاری کرده است. در این هفته مسلمانان تلاش می‌کنند تا از راه‌های مختلف، افکار عمومی آلمان را از وجود تبعیض و نژادپرستی در این کشور آگاه کنند.

به نوشته رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، قتل مروه شربینی، قتل‌های سریالی سازمان «زیرزمینی ناسیونال سوسیالیست»، حملات به مساجد در ۱۰ ایالت آلمان و ترور مهاجران هاناو، تنها بخشی از خشونت گروه‌های راست‌گرا علیه مسلمانان آلمان است. از این رو، شورای مرکزی مسلمانان آلمان تصمیم گرفته تا در فاصله روزهای ۲۴ ژوئن تا اول ژوئیه سال جاری، افکار عمومی آلمان را از نژادپرستی موجود در جامعه آگاه کند.

این در حالی است که در سال‌های اخیر، اول ژوئیه به عنوان روز مبارزه با نژاد پرستی علیه مسلمانان نامگذاری شده است. یازده سال پیش در چنین روزی، مروه شربینی، زن مسلمان مصری‌الاصل در جریان دادگاهی در درسدن آلمان کشته شد، اما این مسئله توجه افراد زیادی را به خود جلب نکرد. از این رو، مسلمانان آلمان تصمیم گرفتند که روز اول ژوئیه را به عنوان روز مبارزه با نژادپرستی نامگذاری کنند. تا مردم این کشور با عواقب تبعیض و نژادپرستی آشنا شوند. با این وجود، در ۱۰ سال گذشته، حملات فیزیکی و لفظی به مسلمانان افزایش یافته است، حال، شورای مرکزی مسلمانان تصمیم گرفته تا با برگزاری هفته مقابله با نژادپرستی علیه مسلمانان، افکار عمومی آلمان را بیش از گذشته با تبعیض و نژادپرستی در این کشور آشنا کند.  آنطور که سایت اسلام گزارش داده است، حتی امسال، روز اول ژوئیه نیز به شکلی ویژه برگزار خواهد شد. اعضای شورای مرکزی مسلمانان قرار است با شعار «اینجا جایی برای نفرت‌پراکنی نیست» روز مبارزه با نژادپرستی را برگزار ‌کنند.

بدالصمد ال ایزدی، دبیرکل شورای مرکزی مسلمانان در این باره گفت: «ما هر روز شاهد حملات فیزیکی و لفظی به مسلمانان هستیم. مساجد مورد حمله واقع می‌شوند و برخی مراسم مذهبی به دلیل تهدیدات به حالت تعلیق درمی‌آیند. متأسفانه، زندگی مسلمانان در آلمان بطور اساسی با مشکل مواجه شده است. ما مدت‌ها است که خواستار تشکیل کمیسیون مقابله با نژادپرستی علیه مسلمانان هستیم. علی‌رغم حملات گسترده به مساجد، ترور مهاجران هاناو و قتل‌های سریالی سازمان «زیرزمینی ناسیونال سوسیالیست» هنوز این خواسته برآورده نشده است. از این رو فکر کردیم که با برگزاری هفته مبارزه با نژادپرستی علیه مسلمانان، افکار عمومی و سیاستمداران آلمان را از تبعیض و نژادپرستی در این کشور آگاه کنیم. همچنین برای روز مبارزه با نژادپرستی برنامه‌های ویژه‌ای داریم.»

ارسال نظرات