۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۵۷۰۸۴
توهین به مرجعیت شیعه(28)؛

توهین به مرجعت، توهین به یک ملت است

توهین به مرجعت، توهین به یک ملت است
سردبیر ماهنامه «آبزرور» بمبئی، توهین روزنامه عربستانی «الشرق الاوسط» به آیت الله سیستانی را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت که توهین به مرجعت، توهین به یک ملت است.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در بمبئی هند، حجت السلام سید محمد ذکی حسن استاد سطوح عالی حوزه علمیه امیرالمومنین بمبئی هندوستان، با صدور بیانیه ای توهین روزنامه عربستانی «الشرق الاوسط» به ایت الله سیستانی را به شدت محکوم کرد وگفت: توهین به مرجعت توهین به یک ملت است.

وی با اشاره به این که دین مبین اسلام با این که مذاهب مختلف دارد به علمای و روحانیون تمام مذاهب احترام قائل است، تاکید کرد: توهین به روحانی هر دین و مذهبی، توهین به آن دین و مذهب است.

سردبیر ماهنامه آبزرور بمبئی با بیان این که مرجع تقلید بزرگ جهان تشیع حضرت آیة الله سید علی حسینی سیستانی دام ظله العالی فقط نزد شیعیان جهان مورد احترام خاص نیستند، دیگر برادارن عراقی از قبیل اهل سنت، کُرد، ایزدی و پیروان دیگر مذاهب نیز ایشان را رهبر روحانی خود می پندارند و احترام می ورزند.

وی افزود: محبوبیت و علاقه تمام مردم به ایت الله سیستانی عامل عصبانیت و توهین روزنامه عربستانی «الشرق الاوسط» به این مرجع تقلید است.

حجت السلام ذکی حسن درآخر با تاکید به این که توهین به مرجعیت عراق دل میلیون ها نفر را به درد آورده است، از دولت مردان عربستانی خواست که با عذر خواهی رسمی اقدام کنندگان این عمل شنیع را محاکمه کند.

سید اشهد نقوی
ارسال نظرات