۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۵۷۱۱۲
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد؛

تأکید بر رسیدگی به معیشت مردم؛ پیام سؤال از ظریف

تأکید بر رسیدگی به معیشت مردم؛ پیام سؤال از ظریف
مقتدایی با بیان اینکه مجلس یازدهم کار خود را با پیگیری مطالبات مردم آغاز کرده است، گفت: پیام مجلس در سؤال از ظریف به دولت تأکید بر رسیدگی به معیشت مردم بود.

عباس مقتدایی خوراسگانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به حضور ظریف در مجلس، گفت: در چهلمین روز آغاز به کار مجلس یازدهم و با توجه به اینکه بیشتر کمیسیون‌ها شکل گرفته و اعضای هیأت رئیسه آنها معرفی شده‌اند، شاهد حضور وزیر امور خارجه در مجلس بنابر دعوت نمایندگان مردم بودیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ظریف برای پاسخ گفتن به سؤالات نمایندگان به مجلس دعوت شده بود، افزود: بالاترین حد آزادی بیان در اختیار ملت شریف ایران قرار دارد و این آزادی بیان در مجلس شورای اسلامی متبلور شده است و آنها حق دارند سؤالات خود را از مسؤولان و وزرا مطرح کنند.

دولت باید با جدیت پیگیر رفع مشکلات معیشتی جامعه باشد

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نکته اساسی و کلیدی که نمایندگان در این جلسه به آن پرداختند این بود که دولت آقای روحانی باید یک پیام اساسی را دریافت کند و آن برنامه‌ریزی دقیق، جدیت و فعالیت مضاعف برای رفع مشکلات اقتصادی و رسیدگی به معیشت مردم است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه مجلس یازدهم به مسائل اقتصادی و معیشتی جامعه، تصریح کرد: در مواجهه مجلس با آقای ظریف و سؤالاتی که از وی مطرح شد، پیام مجلس به دولت به خوبی متبلور شد و عملا مجلس هم به وزارت خارجه و آقای ظریف و هم به شخص آقای رییس جمهور و دولت وی پیامی را ارسال کرد که آن پیام حاوی مطالبه مردم بود.

وزارت خارجه و دولت به دیپلماسی اقتصادی توجه داشته باشند

مقتدایی با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی در راستای رشد اقتصاد کشور و افزایش تجارت خارجی باید در دستور کار وزارت امور خارجه باشد، تصریح کرد: مسؤولان اجرایی باید نسبت به دیپلماسی اقتصادی توجه ویژه‌ای داشته باشند و دولت باید در این خصوص برنامه ریزی دقیق‌تری داشته باشد و کمال همکاری با کشورهای همسایه باید به صورت جدی دنبال شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با تأکید بر اهمیت توجه دولت به ظرفیت‌های موجود در حوزه دیپلماسی اقتصادی، اظهار کرد: دولت نباید به امید غرب باشد بلکه ظرفیت‌های کشورهای همسایه و آسیای شرقی مورد توجه قرار بگیرد و این موضوع از نکات کلیدی پیام مجلس یازدهم به دولت محسوب می‌شود.

مجلس یازدهم مجلسی دیگر است

وی در ادامه افزود: مجلس یازدهم آغاز کار خود را با مطالبه گری جدی از مسؤولان اجرایی کشور آغاز کرده است و این موضوعات در کمیسیون‌ها مورد بررسی و توجه خواهد بود، دولت باید بداند مجلس یازدهم مجلسی دیگر است و نباید برخوردهایی که با مجلس دهم شده است با این مجلس صورت بگیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس به دنبال این است که در رأس امور باشد، تصریح کرد: در رأس امور بودن یعنی اینکه حرف‌هایی که مجلس می‌زند و مصوبات مجلس توسط دولت اجرایی شود./1304/ت210/ب1

ارسال نظرات