۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۶۵۷۱۵۳

کنگره شهدای استان مرکزی برترین کنگره شهدا در کشور

کنگره شهدای استان مرکزی برترین کنگره شهدا در کشور
سردار کریمی گفت: انتخاب کنگره شهدای استان مرکزی به عنوان اولین و برترین کنگره شهدا در کشور به عنوان یک افتخار بزرگ برای استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در اراک، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی ظهر امروز در سی و یکمین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی اظهار کرد: برگزاری کنگره شهدای استان و بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری رسالت سنگینی را بر دوش همه ما قرار داده است که باید به‌درستی آن را انجام دهیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری با تشکری که از اقدامات انجام شده در کنگره داشتند یک روحیه مضاعف به مجموعه ستاد کنگره و مردم استان انتقال دادند و این نشان از تأیید عملکرد کنگره توسط ایشان بود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: نکته مهم بیانات مقام معظم رهبری استمرار کار و اقدامات انجام شده در کنگره بود که امروز باید مورد توجه ما باشد و رسالت امروز ما ادامه راه ارزشمندی است که در طی ۶ سال در کنگره طی شده می‌باشد.

کریمی اضافه کرد: به جهت تبیین دستاوردهای اصلی کنگره شهدای استان برنامه‌ریزی برای یک نمایشگاه جامع با حضور دستاوردهای ارزشمند کارگروه‌های ۱۷ گانه و اجلاسیه های برگزار شده انجام شده که به‌زودی با حضور مسئولین ارشد کشوری و استانی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: کنگره عظیم ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید یک جریان فرهنگی بزرگ است که بیش از ۶ سال برای برگزاری آن زحمات انجام شده و بیش از ۳ هزار نفر از مسئولین ارشد کشوری، فرماندهان عالی‌رتبه و مسئولین ارشد استانی در این کنگره نقش مؤثر داشتند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تأکید کرد: امروز نیازمند این هستیم ابعاد مختلف کنگره شهدای استان به‌خوبی تبیین و اطلاع‌رسانی شود که این رسالت بر دوش رسانه‌هاست.

کریمی گفت: رسانه‌ها این رسالت را بر عهده دارند که برای عموم جامعه تبیین کنند در طی این ۶ سال گذشته چه اتفاقات بزرگی رقم خورده و اگر خدای‌ناکرده این تبیین انجام نشود برداشت‌های ناصحیح و نادرست را به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: جلسات ستاد کنگره و سیاست‌گذاری‌های آن در گام دوم همچنان با قوت ادامه خواهد داشت و تا امروز بیش از ۲۰۰ جلسه عمومی و تخصصی برگزار شده که علاوه بر تقویت دستاوردها و تولیدات گذشته تولیدات جامع فرهنگی نیز در دستور کار قرار دارد و در این راستا بسیاری از هنرمندان و اصحاب فرهنگ پای کار آمده‌اند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: توجه به حضور و مشارکت مردم در جریان برگزاری کنگره یک اولویت بود که خوشبختانه این اولویت بیش از صدها هزار نفر از مردم استان و سایر استان‌های مختلف را به میدان آورد.

کریمی بیان کرد: در طول ۶ سال جریان کنگره بیش از میلیون‌ها سند از عملکرد استان در دفاع مقدس و شهدا و صدها ترابایت اطلاعات جمع‌آوری شده که امروز باید این هنر و ابتکار وجود داشته باشد که از این دو دستاورد بزرگ به‌خوبی بهره ببریم.

وی یادآور شد: یکی از ویژگی‌های برتر کنگره شهدای استان نسبت به سایر کنگره‌ها قناعت و صرفه‌جویی در هزینه‌ها بود که این به عنوان یک رویکرد مهم همواره در دستور کار قرار گرفته بود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های خیرین، مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی از جمله کارهایی بود که در راستای کاهش قابل توجه هزینه‌ها انجام شد.

کریمی ادامه داد: بزرگترین دستاورد کنگره خدمت‌رسانی و توجه به محرومیت‌زدایی بود که کارهای بسیار بزرگی انجام شد که یکی از آنها اهدای ۶۲۰ جهیزیه در روز کنگره بود که تا پایان سال ۹۸ به بیش از یک هزار جهیزیه رسید و همچنان این نهضت خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی ادامه دارد.

وی افزود: انتخاب کنگره شهدای استان به عنوان اولین و برترین کنگره شهدا در کشور به عنوان یک افتخار بزرگ برای استان به ثبت رسیده اما باید توجه داشته باشیم این افتخار در صورتی ماندگار خواهد شد که راه طی شده در کنگره را به‌خوبی ادامه دهیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این نشست گفت: استفاده از ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی در دستور کار ستاد گرامیداشت چهل‌سالگی هفته دفاع مقدس قرار گرفته که هدف این کار نشر و ترویج فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس در داخل و خارج از کشور است.

غلامرضا کریمی اظهار کرد: استفاده از مشارکت‌های مردمی و نخبگان به‌خصوص خانواده‌های معظم شهدا در اجرای برنامه‌های چهل‌سالگی دفاع مقدس یک ضرورت مهم است که کلیه کمیته‌ها این مهم را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی افزود: یکی از سیاست‌های مهم ستاد گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس توجه به کیفیت و اثربخشی برنامه‌ها است که در این راستا از ظرفیت گسترده فضای مجازی و رسانه‌ها را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان داشت: یکی از اولویت‌های ما در کارهای دفاع مقدس باید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد چراکه بزرگترین دستاوردهای امروز ما برآمده از روحیه فرهنگ جهاد و شهادت است.

کریمی تصریح کرد: مهمترین کاری که می‌توان در جهت تقویت فرهنگ ایثار و شهادت انجام داد تولید محتوای جذاب و کاربردی برای جوانان و نوجوانان در حوزه دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: رویکرد کمیته‌های موجود در ستاد گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس تولید محتوای مناسب است که باید از ظرفیت نخبگان در این زمینه به‌خوبی استفاده شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: بیش از یک هزار برنامه که عمدتاً با توجه به شرایط کرونایی محتوایی هستند برای گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس در استان تدوین شده و امیدواریم بتوانیم با اجرای برنامه‌ها اثرگذاری مناسبی در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس داشته باشیم./د102/ق

علی اصغر خواجه الدین
منبع: فارس
ارسال نظرات