۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۶۵۷۱۵۵
نماینده ولی فقیه در اردبیل:

نسبت به نیازهای سنی جوانان برنامه‌ریزی شود

نسبت به نیازهای سنی جوانان برنامه‌ریزی شود
آیت‌الله عاملی تأکید کرد: حوزه جوانان یکی از تخصصی‌ترین حوزه‌ها است که باید به این حوزه نگاه ویژه‌ای شود و نسبت به نیاز آنان برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی صبح امروز در دیدار مدیرکل و معاونان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با وی، اظهار کرد: توجه به ورزش همگانی، فرهنگ ورزش و استعدادیابی باید دردر رأس امور ورزش استان اردبیل بوده و در بین خانواده‌ها و همچنین جوانان گسترش یابد و این فرهنگ باید با نشاط اجتماعی همراه باشد.

وی افزود: مطابق آیات قرآن کریم، خداوند به هر انسانی استعدادی داده است که باید به دنبال آن بوده و در حوزه ورزش نیز باید استعدادهای ورزشی را کشف کنیم.

جلوگیری از بروز بیماری‌ها با توجه به ورزش همگانی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: ورزشکاران ما در میادین ورزشی، با کسب قهرمانی افتخار ملی ما را به رخ دشمن می‌کشند که باید این برای حفظ این افتخارات در صحنه‌های بین‌المللی تلاش کنیم.

آیت‌الله عاملی ادامه داد: باید از ابزارهای ورزشی استفاده بهینه کنیم و تنها نگاه ما به ورزش قهرمانی نبوده و با بسترسازی در حوزه ورزش همگانی می‌توانیم از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: ورزشگاه‌ها برای ما مقدس هستند و مربیان با تربیت نسل جوان می توانند جامعه‌ای سالم، با نشاط و پویا را تشکیل دهند که باید در محیط ورزشی سالم، مربیانی که در تربیت ورزشکاران سرآمد هستند به‌کارگیری شوند و ورزشکاران جوان و خانواده‌ها در این مکان‌های ورزشی احساس امنیت کنند.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: در کنار ورزش همگانی توجه به ورزش محلات به خصوص محلات کم‌برخوردار هم باید انجام گیرد و برای این موضوع برنامه‌های ویژه اختصاص یابد.

نسبت به نیازهای سنی جوانان برنامه‌ریزی شود

آیت‌الله عاملی در خصوص حوزه جوانان اظهار کرد: حوزه جوانان هم یکی از تخصصی‌ترین حوزه‌ها است که باید به این حوزه نگاه ویژه‌ای شود و چون جوانان و نوجوانان در یک سن حساس هستند، باید نسبت به نیازها و مقتضیات سن آن‌ها برنامه‌های مفیدی را برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به ایجاد شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای توسط دشمنان تشریح کرد:  ۳۰۰۰ کانال ماهواره‌ای و فضای مجازی وجود دارد که برای جوانان خطرناک است که برای این موضوع باید اکیپ‌های تخصصی داشته باشیم تا بتوانیم با نشان دادن درک صحیح به جوانان، نیرنگ دشمن را خنثی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: با توجه به نقش حوزه‌های علمیه و روحانیون در تربیت نسل جوان باید از ظرفیت حوزه‌های علمیه و مربیان تربیتی آموزش و پرورش در حوزه تربیت جوانان و نوجوانان به خوبی استفاده‌ کرد.

آیت‌الله عاملی گفت: در این راستا دفتر امام جمعه اردبیل و همچنین مصلی آماده همکاری و مشارکت در برگزاری برنامه‌های مشارکتی در حوزه تربیتی آموزشی، درسی و تقویتی است./1325/د102/ق

علی اصغر خواجه الدین
منبع: فارس
ارسال نظرات