۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۶۵۷۱۷۴

ضرر ۴۰۰ میلیون دلاری کارگزاران حج در نیجریه

ضرر ۴۰۰ میلیون دلاری کارگزاران حج در نیجریه
با اعلام تصمیم مقامات عربستان مبنی بر برگزاری حج سال جاری با حضور تعداد بسیار محدودی از حجاج کشورها، ذی‌نفعان و کارگزاران حج نیجریه متحمل ضرر شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در نیجریه، سوزان آکپورایای، رییس انجمن آژانس‌های مسافرتی نیجریه، اظهار کرد: لغو مراسم حج سال ۲۰۲۰ برای بسیاری از کشورها و برپایی آن با تعداد محدودی از زائران، بدون شک تأثیری منفی بر مشاغل كارگزاران مسافرتی خواهد گذاشت، درست مانند محدودیت پروازهای بین‌المللی که به دلیل شیوع بیماری کرونا اعمال شد.

وی بیان کرد: بسیاری از آژانس‌های مسافرتی در ارتباط با بازپرداخت ودیعه‌های ۱۰۰ هزار داوطلب حج با مشکل اساسی مواجه خواهند شد. با این حال، برای کاهش خسارات و بحران‌های پیش روی مسافران، کارگزاران توانسته‌اند از برخی زائران درخواست کنند که سپرده‌های خود را تا سال آینده و برای حج ۲۰۲۱ در نمایندگی‌های آژانس‌های مسافرتی نگه دارند.

بسیاری از کارشناسان گردشگری نیجریه اعتقاد دارند که دولت باید با اخذ تصمیم‌های مناسب به منظور توسعه این حوزه، جایگزین مناسبی را برای سفرهای زیارتی از جمله حج و جلوگیری از خسارت بیشتر ذی‌نفعان پیدا کند.

ارسال نظرات