۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۵۴۵۳۹
یادداشت؛

خاطره ای از عشق و علاقه یکی از اندیشمندان نیجریه به امام خمینی

خاطره ای از عشق و علاقه یکی از اندیشمندان نیجریه به امام خمینی
یکی از اندیشمندان و فعالان اجتماعی نیجریه در یادداشتی اختصاصی برای بین الملل رسا از عشق و علاقه خود به امام خمینی (ره) می گوید.

خبرگزاری رسا - بین الملل: امام خمینی (ره) به عنوان یک اسوه ضد امپریالیستی، زندگی خویش را وقف ایستادن در برابر رژیم سلطنتی پهلوی ایران و متحد اصلی آن یعنی آمریکا کرد و سرانجام راه را برای فروپاشی رژیم پهلوی در انقلاب اسلامی سال 1979 میلادی هموار کرد.

هارون البیناوی، از اندیشمندان و فعالان اجتماعی نیجریه در یادداشتی که در اختیار بین الملل خبرگزاری رسا قرار داد، بیان داشت: 3 ژوئن 1989، غمناک ترین روز زندگی من است. آن روزی بود که امام بزرگوار (ره) این جهان را ترک کردند. وقتی خبر به دست من رسید، غش کردم. وقتی به هوش آمدم، به مادر فقیدم گفتم که زندگی من به پایان رسیده است، او گفت نه، یک جانشین خوب و شایسته برای او پیدا می شود و امام خامنه ای انتخاب شد.

این مرد استثنایی سیر تاریخ بشر را برای همیشه از سجاده نماز خود تغییر داد. او فقط با این اعتقاد مسلح بود كه مظلوم پیروز خواهند شد. وی انقلاب شکوهمند سال 1979 در ایران را بدون حمایت از هیچ ابرقدرت جهانی به پیروزی رساند.

در سال 1979 ، ایران و نیجریه از نظر توسعه و پیشرفت در یک سطح بودند اما امروز تفاوت آنها مانند فاصله بین آسمان و زمین است. ایران به تازگی با موفقیت ماهواره ها را به مدار فرستاده است در حالی که نیجریه به تروریست های خونخوار و راهزنان مسلح آلوده است. در حالی که امروز ایران با جمعیت 90 میلیون نفری، بیش از 80،000 مگاوات برق تولید می کند، نیجریه با جمعیتی بیش از 200 میلیون نفر، 4000 مگاوات برق تولید می کند.

قبل از سال 1979، ایران، مانند نیجریه و عربستان سعودی که تا به امروز، بیش از 90٪ از نیازهای خود را وارد می کنند، اما امروز ایران بیش از 90٪ از نیازهای خود را تولید می کند. این پیشرفت است. یک کشور در حال توسعه باید در تولید سرمایه گزاری کند تا این باعث ایجاد شغل های زیادی شود و کشور را از تسلط امپریالیست های حریص، نسل کش و وحشیانه غرب بیمه کند.

بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) دستور داد كه ایران باید روابط دیپلماتیک خود را با دو موجود نژادپرست و آپارتاید: آفریقای جنوبی و رژیم صهیونیستی اسرائیل قطع كند. ایران سفارت آفریقای جنوبی در تهران را به کنگره ملی آفریقا (ANC) و سفارت اسرائیل را به سازمان آزادی بخش فلسطین (‎‎(PLO تحویل داد و حمایت مالی از فعالیت های انقلابی ANC و گروه های مقاومت فلسطین را برای آزادی و استقلال از بربرهای استعمارگر سفید پوست آغاز کرد. ایران از انقلابیون آفریقایی-آمریکایی مانند حاج ملک الشباز (مالکوم ایکس) را محترم شمرد و تمبرهای پستی به بزرگداشت آنان چاپ و خیابان ها به نام آنها نامگذاری کرد.

قبل از انقلاب اسلامی، میزان سواد در ایران 45% بود. امروزه ایران با 95٪ جمعیت باسواد در سطح جهان یکی از بالاترین میزان سواد را دارد. انقلاب اسلامی دانش محور بود و پس از پیروزی، کسب دانش بسیار مورد تشویق قرار گرفت.

«فردا متعلق به کسانی است که امروز برای آن برنامه ریزی می کنند.»   مالکوم ایکس

هر کشوری که می خواهد پیشرفت و توسعه پیدا کند باید سرمایه گذاری زیادی در آموزش و پرورش انجام دهد. نیجریه با 13 میلیون، بیشترین تعداد کودکان خارج از مدرسنه در جهان را دارد. نخبگان حاکم فاسد در نیجریه عمدا در آموزش و پرورش سرمایه گذاری نمی کنند، زیرا فکر می کنند نگه داشتن مردم در جهل و فقر، کنترل آنها را آسان می کند.

توجه به این نکته مهم است که ایران علی رغم تحمیل تحریم های فلج کننده توسط قدرت های استکباری و متکبر امپریالیستی غرب، به همه این موفقیت های مهم دست یافته است. انقلاب اسلامی دست های پلید غارتگر ایالات متحده آمریکا و انگلیس را برای همیشه از منابع و سرمایه های ایران قطع کرد. برای مجازات ایران، آنها تحریم های فلج کننده را برای متوقف کردن موفقیت های ایران و جلوگیری از تبدیل شدنش به الگویی برای سایر کشورهای در حال توسعه، تحمیل کردند.

امام خمینی نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان الهام بخش میلیونها نفر بود و این تأثیر همچنان ادامه دارد. بیداری ذهن و اندیشه بشری را نمی توان با رگبار اسلحه یا انفجار بمب ها و یا هزاران قبر دسته جمعی ایجاد شده توسط ظالمان و ستمگران سرکوب کرد، هرگز فلسفه آزادی خواهی و مکتب فکری امام خمینی از بین نخواهد رفت.

در آخر سخن عمیق ترین تسلیت خود را در این مناسبت غم انگیز به امام مهدی (ع) و امام خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی، عرض می کنیم، باشد که خداوند روحش را غرق رحمت بی کران خود کند. 

ارسال نظرات